
Sprzedaż-24
Temat numeru: Smart data w sprzedaży. Jak selekcjonować informacje i wykorzystywać je w strategii sprzedażowej?
Informacja to jedna z najważniejszych walut dzisiejszego świata, także tego sprzedażowego. Problem polega na tym, że wiele danych to tzw. dirty data – zanieczyszczone, nieuporządkowane, a często niepoprawne i nieaktualne. Jeśli będziemy się na nich opierać, np. przy planowaniu strategii sprzedażowej czy analizowaniu wyników sprzedaży, nasze wnioski i podjęte w ich wyniku działania najpewniej okażą się błędne, a to zwykle oznacza też straty finansowe. Jedną z ważniejszych kompetencji zarówno szefów sprzedaży, jak i marketerów oraz handlowców staje się więc umiejętność odpowiedniej selekcji informacji. Więcej na ten temat w naszym Temacie numeru, w dwóch tekstach: „Smart data w sprzedaży. Jak selekcjonować informacje i wykorzystywać je w strategii sprzedażowej?” autorstwa Sylwii Sowy-Hawdziejuk oraz „Łańcuch wyobraźni” Aldony Kucner. Ich uzupełnieniem jest artykuł „Jak sprzedawać w erze informacyjnego przesytu” Magdaleny Niedobeckiej, który prezentuje z kolei perspektywę klienta: często przebodźcowanego wszechobecnymi treściami reklamowymi, przez co trudniej dotrzeć do niego z naszym przekazem. Warto przeczytać! Poza tym w numerze m.in. zbiór przydatnych funkcjonalności wykresów w Excelu, podpowiedzi dla przełożonych, jak nie przeszkadzać zespołowi w byciu efektywnym i gdzie powinna kończyć się granica szefowskiego wpływu, kilka wskazówek, jak budować swój autorytet jako lidera, lista najczęstszych błędów, które mogą popsuć jakże istotne pierwsze wrażenie w przypadku kontaktów handlowych z przedstawicielami innych kultur oraz odpowiedź na pytanie, czy cena rzeczywiście czyni cuda.
W tym wydaniu: