Szef Sprzedaży Wydanie 38/2018 - Sprzedaż – sztuka czy inżynieria? Czego nie warto automatyzować
Wydanie 38/2018

Szef Sprzedaży

Temat numeru: Sprzedaż – sztuka czy inżynieria? Czego nie warto automatyzować

Automatyzacja sprzedaży to w ostatnim czasie pojęcie odmieniane przez wszystkie przypadki. Nic dziwnego – korzystając z automatycznych rozwiązań, można usprawnić m.in. działania marketingowe czy obsługę klienta. Nowoczesne systemy i inteligentne roboty niejednokrotnie zaskakują swoimi umiejętnościami, a przy tym mogą pracować 24 godziny na dobę bez cienia zmęczenia, nie biorą urlopów i zwolnień lekarskich i nie wymagają poświęcenia przez menedżera czasu na rekrutację i przeszkolenie. Brzmi jak zwiastun końca ery tradycyjnych sprzedawców? Spokojnie – w procesie sprzedaży jest jeszcze sporo obszarów, w których całkowita automatyzacja może przynieść więcej szkody niż pożytku. Temu zagadnieniu poświęcony jest nasz Temat Numeru przygotowany przez Marcina Stańczaka z Livespace. Z kolei o przystosowaniu produktu do sprzedaży zautomatyzowanej i aspektach, w których automatyzacja może się okazać szczególnie skuteczna, w swoim artykule w rubryce Strategie pisze Mateusz Mrozowski. Fascynujące możliwości inteligentnych robotów głosowych, z których korzystają już także polskie firmy, przybliża natomiast Dawid Wójcicki w tekście „Automatyzacja infolinii – tak, ale jaka?”.

Jednym z podstawowych kosztów w biznesplanie wielu firm są działania mające na celu pozyskanie klienta. Kiedy kończą się one sukcesem, przed szefem sprzedaży i jego zespołem pojawia się nowe, równie trudne wyzwanie – w jaki sposób zarządzać już pozyskanymi leadami, aby wydane środki nie okazały się przysłowiowymi pieniędzmi wyrzuconymi w błoto? Odpowiedzi na to pytanie próbuje w swoim artykule udzielić Monika Mucha. O lojalność klienta można też próbować zadbać, wykorzystując tzw. Customer Effort Score oraz Customer Journey Map. Jak korzystać z tych narzędzi, podpowiada Artur Olszewski, który opracował i koordynował przeprowadzenie pierwszego badania Customer Experience z wykorzystaniem Customer Effort Score w branży motoryzacyjnej w Polsce.

W tym wydaniu:

Wybierz abonament już od 83 zł miesięcznie Pokaż abonament
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 69 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 69 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.