E-commerce & Digital Marketing
Temat numeru: Prognozowanie sprzedaży w e-commerce
Prognozowanie sprzedaży w e-sklepie to forma przewidywania przyszłości, choć – jeśli dobrze i profesjonalnie przygotowana – nie ma nic wspólnego z wróżkami, szklanymi kulami czy kartami tarota. W oparciu o nią firmy określają budżety, szacują koszty i przewidywane zyski. Metod tworzenia prognoz sprzedaży jest wiele, a dokładność szacunków to wypadkowa wielu uwarunkowań, od których zależy, na ile przyjęte założenia znajdą odzwierciedlenie w rzeczywistości. Z Top tematu dowiecie się, co brać po uwagę prognozując sprzedaż, jakich użyć do tego metod, a także dlaczego – warto przygotować kilka symulacji. Rozprawiamy się też z mitami na temat prognoz sprzedaży.
Automatyzację procesów odmienia się obecnie przez wszystkie przypadki. Trudno się dziwić, skoro, jak pisze Urszula Holik, „pozwala uratować porzucone koszyki zakupowe, wpłynąć na sprzedaż w okresach spadku popytu, zwiększyć efektywność promocji czy budować dobre relacje z klientem”. Ma ona jednak swoje ograniczenia i dlatego również w działalności e-commerce są obszary, których nie zawsze warto automatyzować. Jakie to obszary? Przeczytacie w artykule autorki.
Równie często jak o automatyzacji, słyszymy o wycieku danych osobowych. To niesłusznie trywializowany problem, który może nieść ze sobą nie tylko kary finansowe, lecz także wiązać się z kryzysem wizerunkowym, utratą zaufania klientów i partnerów biznesowych, stratą przychodów czy przerwą w działalności. Na szczęście ryzyko konsekwencji utraty danych można przenieść na zakład ubezpieczeń. Co zatem, oprócz bezpieczeństwa transakcji, powinniśmy chronić, żeby nie ponieść szkód w biznesie i przed czym chronią nas ubezpieczenia Cyber Risk – o tym w artykule Adama Kujawiaka.
W tym wydaniu: