E-commerce & Digital Marketing Wydanie 13/2019 - Prognozowanie sprzedaży w e-commerce
Wydanie 13/2019

E-commerce & Digital Marketing

Temat numeru: Prognozowanie sprzedaży w e-commerce

Prognozowanie sprzedaży w e-sklepie to forma przewidywania przyszłości, choć – jeśli dobrze i profesjonalnie przygotowana – nie ma nic wspólnego z wróżkami, szklanymi kulami czy kartami tarota. W oparciu o nią firmy określają budżety, szacują koszty i przewidywane zyski. Metod tworzenia prognoz sprzedaży jest wiele, a dokładność szacunków to wypadkowa wielu uwarunkowań, od których zależy, na ile przyjęte założenia znajdą odzwierciedlenie w rzeczywistości. Z Top tematu dowiecie się, co brać po uwagę prognozując sprzedaż, jakich użyć do tego metod, a także dlaczego – warto przygotować kilka symulacji. Rozprawiamy się też z mitami na temat prognoz sprzedaży.

Automatyzację procesów odmienia się obecnie przez wszystkie przypadki. Trudno się dziwić, skoro, jak pisze Urszula Holik, „pozwala uratować porzucone koszyki zakupowe, wpłynąć na sprzedaż w okresach spadku popytu, zwiększyć efektywność promocji czy budować dobre relacje z klientem”. Ma ona jednak swoje ograniczenia i dlatego również w działalności e-commerce są obszary, których nie zawsze warto automatyzować. Jakie to obszary? Przeczytacie w artykule autorki.

Równie często jak o automatyzacji, słyszymy o wycieku danych osobowych. To niesłusznie trywializowany problem, który może nieść ze sobą nie tylko kary finansowe, lecz także wiązać się z kryzysem wizerunkowym, utratą zaufania klientów i partnerów biznesowych, stratą przychodów czy przerwą w działalności. Na szczęście ryzyko konsekwencji utraty danych można przenieść na zakład ubezpieczeń. Co zatem, oprócz bezpieczeństwa transakcji, powinniśmy chronić, żeby nie ponieść szkód w biznesie i przed czym chronią nas ubezpieczenia Cyber Risk – o tym w artykule Adama Kujawiaka.

W tym wydaniu:

Wybierz abonament już od 83 zł miesięcznie Pokaż abonament
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 69 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 69 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.