Jak wybrać firmę kurierską? Przewodnik sprzedawcy

  • Jakie czynniki wpływają na szybkość dostaw?
  • Broker kurierski czy jedna firma kurierska – co wybrać?
  • Jak uniknąć dodatkowych kosztów?
ECOM_13_52.png

Wybór firmy kurierskiej to pierwszy i zarazem milowy krok, który musi zrobić każdy wchodzący na rynek sklep e-commerce. Jak zrobić to dobrze?

Nowi, jak również doświadczeni właściciele sklepów internetowych muszą zmierzyć się z nie lada wyzwaniem – wyborem firmy kurierskiej. To kluczowa decyzja, gdyż zarówno opinia o sklepie, jak i jego sukces na rynku zależą w dużej mierze od obsługi wysyłek. Czym zatem kierować się przy wyborze idealnej firmy kurierskiej?

Para doskonała?

Faktem jest, że firma kurierska odpowiada za dużą część wizerunku sklepu. W związku z tym sugerowanie się ceną usług jako podstawowym kryterium wyboru, nie jest dobrym pomysłem. Inwestycja w dobrego kuriera może nie tylko zwracać się na bieżąco, lecz również przynieść długofalowe zyski w postaci zadowolenia i przywiązania konsumentów. Dokonując wyboru firmy kurierskiej weźmy pod uwagę szybkość realizacji zamówienia. Wielu klientów jest skłonnych zapłacić więcej za skrócenie czasu oczekiwania na zakupiony produkt. Szczególnie, jeśli chodzi o dobra wartościowe i te z klasy „premium”. Większość profesjonalnych firm kurierskich doręcza przesyłki w terminie od 1 do 2 dni roboczych od daty ich nadania. Ostateczny czas dostawy zależy od czynników, takich jak:

  • Miejsce – im bliżej magazynu mieszka odbiorca, tym szybciej dotrze do niego zamówienie. Termin realizacji zwykle (lecz niekoniecznie) wydłuża się w sytuacjach, kiedy adres docelowy znajduje się w oddalonym od terenów mieszkalnych miejscu.
  • Czas w roku – niektóre okresy w roku są newralgiczne dla kurierów. Na przykład święta – wtedy przesyłek wysyłanych jest kilkakrotnie więcej niż w pozostałych miesiącach. Upewnijmy się zatem, że firma kurierska, którą mamy na oku, jest dobrze przygotowana na takie spiętrzenia zamówień.
  • Godzina nadania paczki – ostateczny czas doręczenia zależy zarówno od tego, jak wcześnie ją wyślemy, jak i od firmy kurierskiej, która sama zarządza godzinami pracy swoich kurierów i czynnościami, które wykonują. Kluczowe są godziny doręczeń – jeśli wysyłamy produkt do firmy, starajmy się dopilnować tego, aby kurier dotarł do niej przed 16.00. Jeśli natomiast odbiorca jest osobą prywatną, dogodne będą raczej godziny popołudniowe.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 69% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.