Szef Sprzedaży Wydanie 57/2021 - Czy to już czas na zmianę strategii sprzedażowej?
Wydanie 57/2021

Szef Sprzedaży

Temat numeru: Czy to już czas na zmianę strategii sprzedażowej?

Mogłoby się wydawać, że stworzenie skutecznej strategii sprzedażowej to jedno z najtrudniejszych zadań menedżera, po którego wykonaniu pozostaje już „tylko” dopilnowanie jej realizacji. Ostatni rok pokazał nam jednak wyraźnie, że nie ma chyba strategii, której nie trzeba byłoby poddawać okresowej ewaluacji. Dzięki bieżącym analizom i podjętej w odpowiednim momencie korekcie działań zyskujemy szansę na realizację planów firmy, mimo pojawiających się po drodze trudności. Jak rozpoznać, że pora na zmianę obranej strategii sprzedażowej? Od czego zacząć zmiany? Na te i inne pytania w Temacie Numeru odpowiada Gabriela Niewiadomska.

Kolejnym nieodłącznym elementem pracy w dziale sprzedaży jest tworzenie raportów. Jeśli jesteś menedżerem, ta zadanie dotyczy Cię podwójnie – musisz bowiem zapoznawać się i analizować raporty swoich handlowców, jak również sam tworzyć je dla swoich przełożonych. Przygotowywanie tego typu opracowań potrafi pochłaniać mnóstwo czasu, który większość osób wolałaby przeznaczyć na inne zadania. Na szczęście, dzięki przyswojeniu kilku zasad, można sprawić, że opracowywanie raportów będzie trwać zdecydowanie krócej. Jakie to zasady? Zapraszam do lektury artykułu Ryszarda Rabsztyńskiego „7 zasad tworzenia przejrzystego raportu dla przełożonych”.

Chyba każdy spotkał w życiu osobę – nauczyciela, lidera lub szefa – która zakładała, że w osiąganiu lepszych wyników członkom zespołu najlepiej pomaga współzawodnictwo. Niestety, liczne dowody przemawiają za dokładnie odwrotną tezą – a więc im bardziej rywalizujące otoczenie, tym większe ryzyko dysfunkcji i tym mniejsza szansa na efekt synergii. Rywalizacja może też przyczyniać się do szybszego wypalenia zawodowego pracowników. Dlaczego zamiast do bicia indywidualnych rekordów, lepiej zachęcać podwładnych do efektywnej współpracy, w rubryce Dream Team pisze Tomasz Sędzimir.

W tym wydaniu:

Wybierz abonament już od 83 zł miesięcznie Pokaż abonament
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM