Szef Sprzedaży Wydanie 50/2020 - Analizy benchmarkingowe w sprzedaży
Wydanie 50/2020

Szef Sprzedaży

Temat numeru: Analizy benchmarkingowe w sprzedaży

Benchmarking, czyli obserwacja i analiza praktyk stosowanych przez wiodące firmy na rynku, może okazać się wyjątkowo skutecznym sposobem zarówno na zwiększenie zysków naszej organizacji, jak i na zbudowanie przewagi konkurencyjnej w danej branży. Jak każde działanie, analiza benchmarkingowa również musi być przeprowadzona z zachowaniem odpowiednich zasad. Bardzo ważny jest wybór właściwych punktów odniesienia i wiarygodnych źródeł informacji oraz właściwie przeprowadzona selekcja pozyskiwanych danych. Na drodze do rewolucyjnych wniosków, dzięki którym można zdobyć pozycję rynkowego lidera, kryje się jednak jeszcze wiele zagrożeń, jakim często – nawet nieświadomie – ulegamy. Dlatego w bieżącym wydaniu wyjątkowo dużo miejsca poświęciliśmy właśnie analizom benchmarkingowym.

Eksperci Simon-Kucher & Partners, Artur Staniec i Michał Zimiński na przykładach z własnej bogatej praktyki zawodowej pokazują, o czym należy pamiętać, by czas poświęcony na benchmarking nie był stracony. Mariusz Wdowiak wskazuje 10 najczęstszych błędów popełnianych w analizach benchmarkingowych – od etapu ich planowania aż po wnioski. Z kolei Elżbieta Sawczuk podpowiada, gdzie szukać informacji niezbędnych do przeprowadzenia tego typu porównań i jak weryfikować źródła tych danych. W rubryce „Raport Szefa” znajdą Państwo natomiast podsumowanie wyników najnowszej edycji badania Daymakerindex, pokazujące, jakie firmy zostały najlepiej ocenione przez klientów od względem standardów obsługi – to świetny punkt wyjścia do znalezienia benchmarków!

Jak część z Państwa zapewne zauważyła, aktualne wydanie to jubileuszowy, 50. numer „Szefa Sprzedaży”. Dziękujemy za 8 wspólnie spędzonych lat. Towarzyszenie Państwu w wypełnianiu codziennych obowiązków, dostarczanie wiedzy i praktycznych case studies to nie tylko nasza misja, ale też wielki zaszczyt i przyjemność. Życzymy sobie i Państwu co najmniej 50 kolejnych numerów! Miłej i pożytecznej lektury!

W tym wydaniu:

Wybierz abonament już od 83 zł miesięcznie Pokaż abonament
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 69 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 69 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.