Szef Sprzedaży Wydanie 62/2022 - Komunikacja marketingowa i sprzedażowa w kontekście wojny w Ukrainie
Wydanie 62/2022

Szef Sprzedaży

Temat numeru: Komunikacja marketingowa i sprzedażowa w kontekście wojny w Ukrainie

Rozpoczynając planowanie niniejszego numeru magazynu na początku lutego, nie spodziewaliśmy się, że już za kilka tygodni nasza rzeczywistość całkowicie się zmieni. Wojna w Ukrainie wpłynęła na każdy aspekt życia oraz działalność firm na całym świecie. Oczywiście dotyczy to także pracy handlowców. Niektóre przedsiębiorstwa zdecydowały się wycofać z rosyjskiego rynku, inne na nim pozostały. Wiele firm czynnie zaangażowało się w pomoc Ukrainie. Niestety mogliśmy także zaobserwować co najmniej kilka przykładów bardzo nieprzemyślanej komunikacji marketingowej, związanej z trwającą wojną. Jak planować działania sprzedażowe i marketingowe w tym trudnym czasie? Jakich błędów unikać? Tym zagadnieniom poświęciliśmy nasz Temat numeru.

Trwająca wojna to również prywatnie bardzo trudny okres dla wielu osób. Niepewność i strach, jak rozwinie się sytuacja, media bombardujące przerażającymi informacjami z pola walki, problemy z koncentracją i snem – wszystko to bardzo mocno wpływa na nasze samopoczucie i relacje z rodziną i współpracownikami, a także na naszą efektywność w pracy. Jak radzić sobie z emocjami i niepewnością oraz jak reagować na obniżkę własnej formy psychicznej – to tematy artykułów Małgorzaty Wardy i Martyny Cichowicz, które polecam szczególnej uwadze, podobnie jak tekst Marty Woźny-Tomczak „Jak szef może wspierać pracownika w trudnej sytuacji życiowej”. Zawarte w nich zalecenia sprawdzą się nie tylko teraz, gdy tuż za naszymi granicami trwa wojna, lecz także w innych kryzysowych sytuacjach życiowych i zawodowych.

Warto też rozważyć przeprowadzenie w firmie dwóch audytów: działu sprzedaży, dzięki któremu dowiemy się, czy zespół pracuje jak dobrze naoliwiona maszyna, czy też trzeba ją poddać serwisowi, oraz audytu... własnych umiejętności menedżerskich. W realizacji pierwszego zadania pomoże artykuł Tomasza Targosza „Jak przeprowadzić audyt w dziale sprzedaży”, w realizacji drugiego – artykuł Magdaleny Siennickiej i Sebastiana Woźniaka „Jak sprawdzić swoje umiejętności zarządcze”.

W tym wydaniu:

Wybierz abonament już od 83 zł miesięcznie Pokaż abonament
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 69 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 69 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.