Jak skutecznie komunikować wyprzedaże i promocje?

  • Na co warto zwrócić uwagę, wprowadzając do sklepu sezonowe promocje cenowe?
  • Jak komunikować wyprzedaż sezonową i specjalne rabaty?
  • Jak inne marki informują o cyklicznych przecenach?
SS_62_38.jpg

Czas wyprzedaży kojarzy się przede wszystkim z atrakcyjnymi rabatami i wyjątkowymi okazjami, z których warto skorzystać ze względu na ograniczony termin obowiązywania. Dla sklepów oraz działów handlowych jest to dobry moment na pozyskanie nowych klientów, pogłębienie więzi ze stałymi odbiorcami czy promocję oferty, wpływającej finalnie na zwiększenie sprzedaży. W jaki sposób przygotować się do sezonowych promocji? Jakie komunikaty stosować, informując o okazjonalnych wyprzedażach?

Wyprzedaże lub atrakcyjne promocje są naturalnym elementem handlu. Decyzja o ich wprowadzeniu i ich organizacja powinny być nie tylko odpowiednio wdrożone, ale też powiązane z celem, który chce się osiągnąć dzięki obniżce cen produktów bądź usług. Do głównych celów należą m.in. poszerzenie bazy klientów, zbudowanie silniejszej więzi z lojalnymi konsumentami, promocja nowej oferty, zwiększenie sprzedaży, a także udziałów w rynku lub wyprzedanie części magazynów. Na co należy zwrócić uwagę i jak poprawnie organizować wprowadzenie promocji w e-sklepie?

Prawa konsumenta

W 2016 r. z ustawy o informowaniu o cenach towarów i usług wykreślono zapis, który wskazywał na informowanie klientów o przyczynie obniżki ceny, dlatego na stronach sklepów nie trzeba dodawać powodu niższej kwoty1. Warto jednak pamiętać o tym, że kupujący podczas wyprzedaży ma dokładnie takie same prawa, jak przy zakupach produktów w standardowej ofercie – sezonowa wyprzedaż nie przekreśla prawa do reklamacji czy możliwości zwrotu towaru bez podania przyczyny w terminie 14 dni.

Aktualizacja oferty i uzupełnienie kart produktów

Odpowiednie uzupełnienie wszystkich zakładek na stronie, dotyczących działalności sklepu, opcji dostawy czy sposobów płatności, a co najważniejsze – kart produktów – to podstawowa kwestia. Dostarczenie rzetelnych informacji na temat oferty w ciekawej formie oraz optymalizacja treści pod wyszukiwarkę pozytywnie wpływają na zwiększenie widoczności sklepu, a także na zainteresowanie klientów produktami. Należy pamiętać o tym, że wielu konsumentów rezygnuje z kupna, kiedy nie znajdzie potrzebnych danych na stronie marki i niestety najczęściej szuka ich u konkurencji. Dlatego tak ważna jest aktualizacja oferty, wypełnienie istotnych elementów na platformie, by promocja cieszyła się dużym zainteresowaniem, a finalnie ułatwiła odbiorcy podjęcie decyzji o zakupie.

Dostosowanie opcji dostaw

Kupowanie online większości osób kojarzy się z wygodą, oszczędnością czasu i często pieniędzy, a także komfortem dostarczenia zamówionych produktów pod drzwi czy do wybranego miejsca. Innym, znaczącym elementem okazuje się darmowa dostawa. Dla wielu osób to motywacja do podjęcia decyzji o kupnie bądź zwiększeniu wartości koszyka. Wiele sklepów decyduje się na wprowadzenie podczas wyprzedaży bezpłatnej opcji doręczenia powyżej określonej kwoty, by zachęcić konsumenta do większych zakupów. Trzeba również pomyśleć o wprowadzeniu różnych opcji dostawy, aby to odbiorca mógł wybrać najkorzystniejszą dla siebie formę. Dbanie o zadowolenie klientów to klucz do budowania lojalnej grupy osób, zwiększenia pozycji marki na rynku i sprzedaży.

Nowa podstrona oraz łatwa nawigacja po sklepie

Organizując wyprzedaż w sklepie internetowym, warto pomyśleć o wprowadzeniu nowej podstrony oraz wyszczególnieniu najlepszych okazji, aby ułatwić klientom nawigację na platformie. Im lepiej przedstawiona oferta, tym większa szansa na zainteresowanie odbiorców propozycją przecenionych produktów i finalnie udaną transakcję. Wiele marek podczas obniżek decyduje się także na propozycje produktów komplementarnych ze stałej oferty lub darmowe dostawy powyżej konkretnej kwoty, by wzmocnić aktualne działania. To rozwiązanie jest dobrym pomysłem, aby zwiększyć wartość koszyka albo zaintrygować konsumenta również stałym asortymentem, który w momencie wyprzedaży niekoniecznie musi zostać pominięty.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 69% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Wybierz abonament już od 83 zł miesięcznie Pokaż abonament
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 69 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 69 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.