Online training - don't throw your money away

  • How to choose online training that will meet all your needs?
  • What type of an online training should you choose?
  • How can you get the most from your participation in online events?
SELL_13_62.jpg

The coronavirus pandemic has resulted in significant changes to the way training is delivered. Some companies were forced to cut training programmes. Some felt that they had to learn certain skills to survive. Others saw an opportunity to improve their current and used the crisis to teach employees something new. The training market reacted to these needs very quickly, offering a huge range of training programmes in the only form possible during a pandemic - online. How can we avoid getting list in the multitude of available offers?

Training topics

The topic is the first and most important criterion for choosing a training programme. Since the coronavirus pandemic began, many companies have changed the way they operate. In some companies, visits to clients have been replaced by phone calls and online meetings. Most fairs, industry events and conferences were also postponed or cancelled. Many companies, for example in the agro industry, have had difficulty presenting their products - how can you show how a particular machine works over the Internet? The way we communicate with clients has changed, and companies have realised that they need to refresh their employees’ telephone sales skills. They also realised that they needed to teach their employees how to use online tools effectively, in part so that they could help their clients use those tools.

All this means the topics covered in training programmes have also changed. As the owners of a sales training company, we’ve noticed that the most popular topics are those related to the current situation, i.e. telephone sales, telephone customer service, sales training for customer service staff (since the customer service department is still in regular contact with clients, why not use the opportunity to sell additional products or services), virtual management, and virtual meetings.

Here’s the first hint - when choosing a training programme, think about what you need in your current situation. In addition, it’s also worth focusing on topics that were of interest before the pandemic. After all, the virus didn’t suddenly make all your old problems and challenges disappear. After all, as soon as the situation stabilises, you’ll have to address them.

What type of training should you choose? At the beginning, it’s worth clarifying what kinds of online training are currently on offer.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 72% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.