Effects instead of needs

Asking clients about their needs is pointless. Why? Trying to address needs will take you down a slippery slope. On one hand, they are an important part of the sales process, on the other, clients aren't naïve. They won't let themselves be persuaded that they need something if they don't. And, to make it harder, they really don’t think about their needs. Often, they don’t even know what they need.

Dostępny jest przetłumaczony materiał kliknij tutaj, aby przejść do materiału.

SELL_7_22.jpg

In its classic form, the sales process is based on targeting benefits to the client’s needs, resulting in the purchase of a product whose functionality, features, and specifications provide these benefits. The problem is that this approach doesn’t work because, as much as the salesperson knows the product, its features, and the benefits it provides, each client’s needs are different.

GROUP 1

If the client has a need that’s important, that’s acute, he’ll satisfy it immediately, as soon as it becomes critical - with or without your help.

Example:

If someone is hungry, they eat; if a driver is running low on petrol, they fill up the car; if the wind tears the roof off a building, the owner will immediately install a new one.

GROUP 2

If the client has a need that isn’t particularly severe (it doesn’t cause immediate problems), then he’ll satisfy it under specific circumstances.

Example:

I know that a burst pipe damaged part of the warehouse, but it doesn’t significantly affect our work or our safety, so I’ll fix it only when we do a larger renovation, or when we rent out that area.

GROUP 3

If the client has just satisfied their need (urgent or not), it’ll be difficult to get them to satisfy it again.

Example:

When someone is full, it’s difficult to get them to order more food. It’s difficult to convince a company that’s just ordered a pack of business cards to order another from a different supplier. A producer who is satisfied with their shipping company’s services won’t be interested in another shipping company’s offer.

GROUP 4

If the client doesn’t need something, whether because they don’t want it or don’t need it, they won’t buy it. That means they are not your target group. If you think otherwise, try to convince a vegan to order a steak, a freelancer to purchase a fleet monitoring system, or a bakery owner to purchase CAD software. It’s better to spend your time on other clients.

 

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 80% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.