Szef Sprzedaży Wydanie 26/2016 - Budowa strategii sprzedaży krok po kroku
Wydanie 26/2016

Szef Sprzedaży

Temat numeru: Budowa strategii sprzedaży krok po kroku

Wiele firm funkcjonuje bez strategii sprzedaży, liczy się zysk tu i teraz. A kiedy go nie ma, podejmuje się doraźne działania. Byle słupki się zgadzały. Na dłuższą metę jednak brak strategii oznacza brak drogowskazu, który wskazuje, co robić. Ryszard Chciuk w artykule „Firma bez wizji – jak długo przetrwa?” porównał brak strategii do pilota samolotu, któremu nie powiedziano przed startem, gdzie ma wylądować. „Za to ma listę wymagań: po wylądowaniu ma zostać w zbiornikach 1234 litry paliwa, podczas lądowania w kabinie ma być temperatura 19 stopni i ciśnienie 987 hPa, (...) personel pokładowy ma podczas lotu przejść po pokładzie 765 metrów (...)” (http://rmchciuk.pl/blog/2013/08/04/firma-bez-wizji/). Firma bez strategii nie przetrwa przypadkowego kryzysu. Co należy wziąć pod uwagę, tworząc strategię sprzedaży? Na to pytanie postaramy się odpowiedzieć w bieżącym numerze.

Idealny handlowiec? Zrekrutować takiego to marzenie każdego szefa sprzedaży. Tylko co znaczy „idealny”? W każdej branży, a nawet w firmach z tej samej branży oznacza to coś innego. Handlowiec, który jest dobry w sprzedaży B2B, niekoniecznie sprawdzi się w sprzedaży B2C, a ten, który ma świetne wyniki w sprzedaży telefonicznej, niekoniecznie będzie potrafił przełożyć je na sprzedaż, która wymaga dużej liczby spotkań, zanim transakcja zostanie zawarta. W artykule „Super handlowiec” Kamila Wrocińska podpowiada, w jaki sposób określić, jaki handlowiec będzie idealny dla nas.

Klienci nie lubią podwyżek. W jaki sposób przeprowadzić je tak, aby było to jak najmniej odczuwalne dla naszych odbiorców? Jak przygotować do zmian handlowców? O tym wszystkim pisze Piotr Krakowiak w tekście „Nowe ceny w komunikacji z klientami”.

Miłej lektury!

W tym wydaniu:

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.