Szef Sprzedaży Wydanie 61/2022 - Sprzedaż strategii czy strategia sprzedaży?
Wydanie 61/2022

Szef Sprzedaży

Temat numeru: Sprzedaż strategii czy strategia sprzedaży?

Czy strategia sprzedaży może wpływać na to, jak nasza firma czy oferowane przez nią produkty lub usługi są odbierane na rynku? Mogłoby się wydawać, że nie, bo strategia jest wewnętrznym dokumentem firmowym, który ma wyznaczać cele i metody pracy działu handlowego. Są jednak przedsiębiorstwa, jak np. Apple czy Zalando, które z powodzeniem wykorzystują strategię do budowania relacji z klientami i dystrybutorami. Dlaczego warto wziąć z nich przykład i jak zacząć podpowiada w naszym Temacie Numeru Tomasz Kalko. O tworzeniu strategii sprzedaży przeczytacie natomiast w artykule Martyny Cichowicz.

Strategia to jedno, a sposób jej realizacji przez handlowców – to często zupełnie coś innego. Wciąż zdarza się, że pracownicy działu handlowego obiecują klientom złote góry byle tylko sprzedać produkt czy usługę, nie myśląc przy tym w ogóle o możliwych konsekwencjach takiego działania. Niestety prędzej czy później kłamstwo się wyda, a sprawa trafia do nas – szefów sprzedaży. Jak reagować, gdy handlowcy składają klientom obietnice bez pokrycia pisze Gabriela Niewiadomska. Ciekawym uzupełnieniem tego artykułu jest tekst Aldony Kucner „Żeby nie żałował” o przyczynach dysonansu pozakupowego u klientów. Oba gorąco polecam!

Kluczem do sukcesu w dziale handlowym jest odpowiedni podział leadów. Według jakich zasad je rozdzielać i co wspólnego z tym zagadnieniem mają myśliwi i farmerzy? Przekonacie się, jeśli zajrzycie do artykułu Tomasza Targosza „Jak przydzielać leady handlowcom, aby zwiększyć sprzedaż?”.

W tym wydaniu:

Wybierz abonament już od 83 zł miesięcznie Pokaż abonament
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 69 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 69 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.