Sprzedaż w dobie kryzysu, czyli jak prowadzić biznes online i offline

  • Jak pandemia wpłynęła na nawyki zakupowe Polaków?
  • Co zrobić, żeby trudności przekuć w sukces i rozwijać swoją markę niezależnie od sytuacji panującej na rynku?
  • W czym mogą być pomocne Business Model Canvas?
SS_52_38.jpg

Branża e-commerce w czasach kryzysu zaczęła intensywnie się rozwijać. Firmy działające dotychczas w pełnym lub częściowym zakresie w strefie online skupiły się na promocji i udoskonaliły obszary logistyczne. Przedsiębiorstwa, które do tej pory nie widziały możliwości funkcjonowania poza tym stacjonarnym, zaczęły otwierać własne sklepy internetowe, włączać ofertę na Allegro do Strefy Marek lub proponować zakupy przez aplikacje. Zmusił je do tego kryzys i obostrzenia wprowadzone w czasie epidemii.

Handel B2B w dobie cyfrowej transformacji

Wybierając się na zakupy do sklepu stacjonarnego, możemy zobaczyć produkt, dotknąć go, przymierzyć, porównać kolory, rozmiar czy wymiary. Taka wizyta daje nam przede wszystkim szansę na rozmowę z opiekunem handlowym, który odpowie na nurtujące nas pytania, wskaże najlepszą opcję lub poleci inny towar. Co w przypadku sklepu online?

Jako konsumenci często bywamy sceptyczni i nie zawsze decydujemy się na takie zakupy. Do naszych podstawowych obaw można zaliczyć niezgodność towaru z tym, co zostało zaprezentowane w sklepie internetowym, niewystarczający opis produktu i brak zdjęć, wysoki koszt i długi czas wysyłki, a także skomplikowany proces wymiany oraz oczekiwanie na zwrot środków na konto.

W pandemii stawialiśmy na bezpieczeństwo i ograniczony kontakt, dlatego częściej wybieraliśmy zakupy internetowe:

„W obliczu zagrożenia zakupy internetowe stały się dla wielu Polaków zdecydowanie lepszą alternatywą wobec tych tradycyjnych. 38% konsumentów zaopatrzyło się w sieci w potrzebne zapasy żywności czy środków higienicznych i chemicznych. 37% uważa tę formę zakupów za bezpieczniejszą, a wśród osób, które zrobiły zapasy w internecie, ten odsetek wyniósł aż 70%”1.

Co obecnie kupujemy w sklepach internetowych?

Czy przyzwyczajenia związane ze zmianą nawyków zakupowych podczas pandemii zaowocują większą otwartością na wirtualne zakupy? Zdecydowanie tak! Największy rozkwit odnotowały dotychczas branże: e-grocery, farmaceutyczna, e-learningowa, streamingowa, elektroniczna i rozrywkowa. Obecnie wracamy już do normalności i poza najpotrzebniejszymi produktami, zaczynamy poszukiwać w sklepach także ubrań, mebli czy kosmetyków, które w mniejszym stopniu były nam potrzebne podczas domowej izolacji.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 77% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.