Mistakes that cost us our best employees

  • Why every manager should know about talent psychology?
  • How a good manager should react to employees’ failures?
  • Why equal treatment of employees is so important?
SELL_14_26.jpg

At exit interviews, employees often give ‘objective’ reasons for leaving the company - reasons that are safe and acceptable to discuss with their boss. Unfortunately, that means that we often don’t find out their real reasons for leaving the company.

An employee on their way out is unlikely to report that they feel underappreciated, or humiliated, or that too much was expected of them. They won’t tell you about the stress of a results-driven environment or the lack of a reward - or even a simple thank-you - for achieving those results.

It’s important to be aware that people generally do not like change. If employee turnover is high, something isn’t working in the organisation.

It’s also important that people often leave a company to ‘grab an opportunity’. In companies that function well, when an employee gets a good job offer, the first thing they’ll do is try to use that offer to negotiate a higher salary. When something’s just not working, however, the salesperson will just give their notice.

When discussing the most common reasons why employees leave, managers often point to issues like overly demanding salespeople, a broken labour market, and increasing pressure to raise salaries. Unfortunately, they rarely reflect on their own role.

A higher salary? Yes but...

The first truth to be aware of is that most employees don’t leave because of money. Research from the Saratoga Institute indicates that only 12% of employee departures are due to financial reasons.

Of course, if a company pays below the market rate or expects too much from their employees, it won’t be able to recruit the best employees available on the market. Even if their salary was just average, a salesperson leaving most often means that something other than just finances had an impact on their decision.

It’s worth remembering that most often, people don’t quit their jobs, but quit their bosses.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 84% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.