7 pytań o sprzedaż: Krystian Strykowski

Recepta jest prosta: traktuj klienta tak, jak sam chciałbyś być przez niego traktowany – czyli z szacunkiem, szczerością i profesjonalizmem.

AS_32_18.jpg

Skuteczna sprzedaż polega na...

W mojej ocenie skuteczna sprzedaż polega przede wszystkim na ciągłym samodoskonaleniu oraz starannym i sumiennym przygotowaniu się do spotkania biznesowego z klientem. Jeśli sprzedawca chce osiągnąć sukces, powinien nie tylko świetnie znać ofertę produktową, ale także potencjalne potrzeby i oczekiwania klienta. Tylko wtedy jest w stanie perfekcyjnie dopasować odpowiednie rozwiązanie do konkretnego klienta.

Z całą pewnością znacznie łatwiej jest przekonać klienta do oferowanych rozwiązań, jeśli jest się nie tylko ekspertem w swojej dziedzinie, ale także jej pasjonatem. Klienci bowiem doceniają zarówno rzeczową dyskusję opartą na naszej specjalistycznej wiedzy, jak i zaangażowanie, z jakim ją prowadzimy.

Praca handlowca to niezliczone spotkania, telefony, e-maile, szczególnie przy dużym portfelu klientów łatwo się pogubić i przegapić wartościowe kontakty. Dlatego tak ważne jest, aby zawsze ustalać sposób i czas realizacji naszych aktywności. Warto dzielić zadania pod względem priorytetów firmy – na pewno pomoże to usprawnić procesy sprzedażowe, które prowadzimy. Efektywne zarządzanie czasem pracy zawsze przynosi korzyści i pozytywnie wpływa nie tylko na nasze samopoczucie, ale także motywacje i nastawienie do działania.

Równie ważny, jak odpowiednie przygotowanie do rozmowy z klientem i sumienne planowanie kontaktów, jest właściwy język rozmowy z klientem. Należy pamiętać, że musi on być w pełni zrozumiały dla naszego rozmówcy. Ten aspekt pracy handlowca jest często pomijany i bagatelizowany, co w mojej ocenie jest dużym błędem. W końcu to właśnie od sprawnej i przyjaznej komunikacji zależy skuteczna sprzedaż. Dlatego rekomenduję, aby już od pierwszej chwili spotkania zadbać o sposób naszej wypowiedzi i jej właściwy ton. W lepszym zrozumieniu często niełatwych technicznych zagadnień pomagają techniki sprzedażowe, takie jak np. wizualizacja. Spróbujmy tak poprowadzić rozmowę, aby klient w trakcie jej trwania mógł sobie wyobrazić dany aspekt produktu i samodzielnie dostrzec rozwiązanie. Co więcej, warto odnosić się również do tzw. success story, będących potwierdzeniem użyteczności przedstawianej oferty. To także może przyczynić się do lepszego zrozumienia tematu. Oprócz właściwego języka rozmowy z klientem, ważne jest także zapewnienie odpowiedniej atmosfery spotkania, budowanej na profesjonalizmie i zaufaniu.

Jednak najważniejsze jest, moim zdaniem, aby codziennie dbać o relacje z klientem. To niezwykle istotne, żeby opierały się one na wiarygodności, odpowiedzialności i wzajemnym partnerstwie – tylko wtedy będą trwałe. W swojej codziennej pracy potrafię budować przejrzyste zasady współpracy i z uwagą o nie dbać. Staram się, aby w relacjach biznesowych moja postawa była odbiciem wizerunku osoby kompetentnej, rzeczowej i godnej zaufania. Recepta jest prosta: traktuj klienta tak, jak sam chciałbyś być przez niego traktowany – czyli z szacunkiem, szczerością i profesjonalizmem.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 58% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.