Chcesz sprzedać? Buduj doznania klienta!

  • Jak wykorzystać marketing doświadczeń i marketing angażujący do podniesienia wyników sprzedaży?
  • Dlaczego doznania klienta są takie ważne?
  • Na czym polega tryvertising i co powoduje, że jest skuteczny?
SS_61_16.jpg

W świecie, w którym wszyscy walczą o uwagę klienta, ten zaś jest coraz mniej wrażliwy na bodźce, emocje mogą stać się przepustką do jego serca. Kiedy pozyska się jego uwagę i poruszy serce, już tylko krok dzieli go od decyzji o zakupie.

Marketing doświadczeń (zwany z języka angielskiego experience marketing lub też experiential marketing) oraz marketing angażujący (engagement marketing) to coraz popularniejsze, choć wcale nie nowe zjawiska polegające na tym, by w działaniach promocyjnych i sprzedażowych zapewniać użytkownikom unikalne doznania, bezpośrednie zaangażowanie i doświadczenie produktu czy marki. Skąd wzrost zainteresowania tymi formami i jak wykorzystywać je dla podniesienia wyników sprzedażowych?

Dlaczego doznania klienta są ważne?

Czy powinniśmy dbać o doznania klienta, skoro zadbaliśmy już o porządny, wysokiej jakości produkt, dobry serwis posprzedażowy i kompetentną obsługę? Oczywiście! Inwestycja w dobry produkt oraz w poruszające działania promocyjne nie tylko nie stoją w opozycji, ale wręcz mogą się uzupełniać. Co więcej – może się okazać, że bez angażującej promocji klient po prostu przegapi nasz - nawet wyjątkowo dobry - produkt pośród morza innych.

Jakie są zatem zalety takich działań marketingowych, które sięgają po doznania i zaangażowanie klientów?

  • Klienci są przemęczeni reklamą, obrazami i słowami. Trudno jest pozyskać ich uwagę, a doświadczenie daje taką szansę.
  • Klienci nie chcą tylko czytać o firmie i jej ofercie. Chcą je poczuć, doświadczyć ich, być ich częścią.
  • Klienci lepiej rozumieją produkty, kiedy mogą ich dotknąć, spróbować.
  • Klienci, testując produkt, mogą wyobrazić sobie bycie właścicielem, użytkownikiem produktu.
  • Coraz większą część społeczeństwa stanowią kinestetycy – osoby, które postrzegają świat dotykiem i ruchem.
  • Zaangażowani klienci przekazują informacje dalej – dzielą się doświadczeniem z przyjaciółmi, tym samym rozpowszechniając opinie o produkcie.
  • Zaangażowani klienci stają się klientami lojalnymi, a często wręcz ambasadorami marki.
  • Zaangażowani klienci są bardziej skorzy do dzielenia się swoimi uwagami i pomysłami odnośnie do rozwoju oferty firmy.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 75% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Wybierz abonament już od 83 zł miesięcznie Pokaż abonament
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 69 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 69 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.