E-commerce & Digital Marketing Wydanie 23/2022 - Quick commerce
Wydanie 23/2022

E-commerce & Digital Marketing

Temat numeru: Quick commerce

Zakupy internetowe dostarczone do klienta w ciągu kilkudziesięciu, albo nawet kilku minut? Jeszcze niedawno mogło się to wydawać fantasmagorią, a jednak quick commerce rozwija się w ostatnich miesiącach bardzo intensywnie, w czym z pewnością pomogła pandemia COVID-19. Póki co, liderami w wyścigu o jak najszybsze dostarczenie zakupów do klienta pozostają sklepy spożywcze, ale po piętach zaczynają im deptać m.in. drogerie internetowe. Jakie są największe wyzwania związane z rozwojem quick commerce? Czy sprawdzi się on w każdej branży? Gorąco zachęcam do lektury naszego Top Tematu i artykułów Sandry Kluzy i Darii Kwapich, Andrzeja Szylara oraz Igora Kałuży i Joanny Kalety.

W bieżącym wydaniu magazynu przyglądamy się także innym technologiom, które pomagają w podniesieniu wyników e-sprzedaży. Pierwszą z nich jest dark mode, czyli tzw. tryb ciemny – ciemny motyw interfejsu, dostępny m.in. w aplikacjach społecznościowych, takich jak Messenger, Twitter czy Slack. Wielu użytkowników internetu przyzwyczaiło się już do tego, że może w ten sposób odciążyć wzrok, zdaniem niektórych content również bywa bardziej czytelny właśnie na ciemniejszym tle. To dla marketera dobra i zła wiadomość – dobra, bo przejście na „ciemną stronę mocy” może pomóc firmie się wyróżnić, zła – ponieważ nie każda wiadomość e-mail będzie wyglądać dobrze w dark mode. Mądre jego wykorzystanie wymaga więc zwiększonej uważności i po prostu więcej pracy, która jednak może się opłacić. Więcej na ten temat w artykule Klaudii Szostok.

Grzegorz Kubera pisze natomiast o tym, w jaki sposób wykorzystać rzeczywistość rozszerzoną (AR) w biznesie, pokazując na przykładach, które firmy już się na to zdecydowały. Warto bliżej przyj- rzeć się tej technologii, ponieważ zastosowanie jej w e-commerce przekłada się nie tylko na większe zaangażowanie konsumentów, ale także na niższy współczynnik zwrotów.

Ponadto w numerze przyjrzymy się bliżej takim zagadnieniom, jak KPI w obsłudze klienta, marketing zwinny czy zmiany w zastosowaniu plików cookies.

W tym wydaniu:

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.