Menedżer do zadań specjalnych

Presja przełożonych, konkurencja, stres i pogoń za wynikiem – tak wygląda codzienność każdego menedżera sprzedaży. Trwający kryzys dołożył do tego zestawu niepewność jutra, która negatywnie wpływa na decyzje zakupowe klientów. W takiej sytuacji skuteczne zarządzanie zespołem sprzedażowym staje się wyzwaniem ekstremalnym, któremu sprostają tylko najlepsi. Jak tego dokonać? Co zrobić, by w ciężkich czasach nie tylko utrzymać dotychczasowy poziom, lecz także zwiększyć efektywność i odnieść sukces?

Skuteczny menedżer sprzedaży musi się wyróżniać dużymi kompetencjami, mieć niemałe doświadczenie oraz wysoki poziom świadomości biznesowej. Musi też być zmotywowany do dalszych działań i nastawiony na ciągły rozwój swoich kompetencji zawodowych w różnych obszarach. To właśnie takie cechy jak otwartość, umiejętność kreatywnego myślenia i nieszablonowego działania decydują o zwiększeniu skuteczności zarządzania i w bezpośredni sposób przekładają się na osiągane wyniki. Wymagająca sytuacja rynkowa zmusza zarządzających sprzedażą do odważnego wychodzenia poza utarte schematy i odnajdywania się w nowych, nieznanych im dotąd, rolach.

Podstawą jest oczywiście opanowanie czterech głównych funkcji menedżerskich, czyli planowania, organizowania, motywowania i kontrolowania. Jest to bardzo istotne, ponieważ pozwala: sprawnie koordynować przebieg procesów i działań ludzi w zespole, ustalać cele, delegować zadania, wskazywać i kierować podwładnymi tak, by wiedzieli, co i w jaki sposób mają robić, korygować ewentualne błędy, utrzymać motywację oraz monitorować efekty pracy. Słowem – zarządzać. Problem w tym, że rola menedżera w tradycyjnym rozumieniu, polegająca właśnie na zarządzaniu, to jednak za mało, by obecnie myśleć o osiąganiu ponadprzeciętnych rezultatów. Aby firma mogła osiągać lepsze wyniki, potrzebuje menedżera, który będzie nie tylko sprawnie zarządzał, ale przede wszystkim będzie przywódcą i coachem zespołu, na czele którego stoi.

Samo pełnienie funkcji kierowniczej nie czyni nas przywódcami danego zespołu. Przywództwo to umiejętność, której nie zdobywa się wraz z nominacją na stanowisko. Jest to postawa życiowa. Wynika ona z potrzeby przedstawienia własnej wizji i z chęci przekonania do niej innych. Prawdą jest, że niektórzy ludzie posiadają wrodzone „cechy przywódcze”, a inni niestety nie. To nie oznacza jednak, że przywódcą nie można się stać. Jest to kwestia indywidualnego wyboru i pracy nad sobą. Każdy może zdecydować, czy chce być przywódcą, czy chce inspirować ludzi i sprawiać, że sami będą chcieli za nim podążać. By to osiągnąć i stać się prawdziwym liderem, trzeba wytrwale pracować i zmieniać swoje dotychczasowe podejście. Warto przy tym zwrócić uwagę na kilka istotnych aspektów:

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 84% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.