7 pytań o sprzedaż: Marcin Osman

Przedsiębiorca internetowy, praktyk sprzedaży i marketingu, wydawca amerykańskich bestsellerów i autor książek biznesowych. Działa niestandardowo, a w każdym swoim projekcie skupia się na tym, aby jak najszybciej i najbardziej efektywnie osiągnąć założone cele. Wykorzystuje nowoczesne narzędzia i zupełnie nowe formy promocji oraz komunikacji. Swoimi działaniami pokazuje, że marketing w Internecie można robić bezkosztowo i z konkretnym wynikiem sprzedażowym. Właściciel wydawnictwa i sklepu internetowego OSM-Power. Autor książek „Biznes ci ucieka”, „Przedsiębiorca w podróży”, „Jak radzić sobie z porażką (nie tylko) w biznesie”, „Sprzedawaj więcej” oraz „Powerbook”.

AS_23_22.jpg

Skuteczna sprzedaż polega na…

Na tym, aby rozwiązać klientowi problem, za co on zapłaci. Sprzedażą nie jest to, że klient mówi „fajny produkt”, „rewelacyjna usługa” albo „odezwę się”, „porozmawiam ze wspólnikiem”. Sprzedaż dzieje się tylko wtedy, gdy nastąpiła wymiana: ty masz produkt, ja mam wynagrodzenie albo prowizję za ten produkt.

Skuteczna sprzedaż polega na tym, żeby robić te rzeczy, które są niezbędne, nic więcej. Robiąc sprzedaż, skupiam się na kontakcie z klientem, a nie na kolorze katalogów albo na tym, co dokładnie jest na piętnastej stronie materiałów reklamowych, których zamierzam użyć. Dla mnie najistotniejsze jest to, żeby jak najszybciej rozwiązać problem klienta, a nie bawić się w edytora tekstu czy twórcę grafik.

Najtrudniejszy moment w dotychczasowej karierze…

Utrata firmy osiem lat temu. Musiałem na nowo zbudować swoje wartości, przekonania, uporządkować filozofię działania. Dopasować nowy biznes jeszcze bardziej do siebie, aby na tym, co poszło wcześniej nie tak, zbudować podwaliny – fundamenty tego, w jaki sposób nowy Marcin Osman chce tworzyć, pracować i sprzedawać. Przeanalizowałem, co było główną przyczyną upadku poprzedniego biznesu i doszedłem do wniosku, że miałem zbyt niskie kompetencje sprzedażowe. Przeinwestowałem dział sprzedaży i stworzyłem firmę do siebie niedopasowaną. Teraz mam firmę dopasowaną do mnie, nie mam działu sprzedaży, sam skupiam się na sprzedaży i jestem w tym skuteczny. Najtrudniejsze było to, że straciłem wtedy wszystko. Nie chodzi nawet o pieniądze, ale o to, co udało mi się zbudować. Musiałem wszystko tworzyć od początku.

 

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 47% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.