Jakie biuro, taka praca?
- Jak zaprojektować gabinet, który będzie sprzyjał efektywności zawodowej?
- Czy cena kupowanego wyposażenia ma znaczenie?
- Jak zadbać o komfort pracowników w przestrzeni typu open space?
![SS_64_82.jpg SS_64_82.jpg](/template/s24/uploads/media/default/0001/03/thumb_2389_default_big.jpeg)
Zacznijmy od stanowiska pracy menedżera. To tam zapadają kluczowe decyzje dla biznesu, to tam wszyscy przychodzimy ze swoimi pomysłami lub problemami do rozwiązania. To najczęściej tam trafiają kluczowi kontrahenci i dostawcy, wszystkie strategiczne dla naszego biznesu osoby. Wreszcie, to stamtąd idzie przykład dla zespołu.
Czy zawsze gabinety odzwierciedlają naszą sytuację rynkową i nasze ambicje?
W pracy spędzamy bardzo dużą część naszego życia, a menedżerowie jeszcze większą, mając często nienormowany i zadaniowy czas pracy. Jednak funkcjonując pod presją czasu i wyników nie zwracamy uwagi na otoczenie – bo nie mamy kiedy... Brzmi znajomo?
Jeśli jesteś menedżerem i jednocześnie właścicielem firmy, na pewno zależy ci na efektywności zespołu, a jednocześnie ponoszeniu jak najmniejszych kosztów przy zadanych warunkach i specyfice branży. Jednak wydatek na urządzenie odpowiedniej przestrzeni do pracy to inwestycja, która będzie procentowała latami.
Jaki jest wspólny mianownik projektowania przestrzeni?
Funkcjonalność, a to z kolei zależne jest od ergonomii – czyli takiego sposobu zaprojektowania przestrzeni, żeby przy wykonywaniu konkretnych czynności ponosić jak najmniejszy koszt biologiczny. Bez gruntownej znajomości zasad ergonomii nie jesteśmy w stanie zaprojektować funkcjonalnego wnętrza, dlatego warto powierzyć to zadanie ekspertowi, który dodatkowo uwzględni jeszcze specyfikę miejsca i wynikające z niej obciążenia.
Typowe obciążenie dla prac biurowych przy wciąż dość popularnym modelu open space to przede wszystkim hałas generowany przez rozmowy między pracownikami, rozmowy telefoniczne, szum sprzętu biurowego – przede wszystkim drukarki. Jak sobie z nimi radzić?
Choćby przez wykładziny podłogowe, których zadaniem będzie stłumienie odgłosów obuwia na podłodze w trakcie chodzenia. Drukarki „wyprowadzamy” do osobnych pomieszczeń.
Osobnym zagadnieniem poza funkcjonalnością jest też konsekwentne zastosowanie elementów brandingu firmy – przenikanie się kolorów marki, ich obecność nawet w drobnych elementach, oraz konsekwentna stylizacja wnętrz w całej firmie.
Każdy projekt powinien być poprzedzony wywiadem z użytkownikami oraz osobami decyzyjnymi w firmie, co umożliwi rozpoznanie potrzeb poszczególnych pracowników, ich zadań i preferowanych rozwiązań. Dopiero z tą wiedzą projektant może przystąpić do procesu projektowego.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 70% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.