Jak zwiększyć sales velocity w swojej firmie

  • Czym właściwie jest sales velocity?
  • Dlaczego nie wystarczy pozyskiwać więcej leadów, aby zarabiać więcej?
  • Jak osiągnąć 34% wzrostu sprzedaży od zaraz?
SS_41_56.jpg

Sprzedaż wprawia świat w ruch i jak pewnie wielu zauważyło, kręci nim coraz szybciej. Żeby więc zespół handlowy stawał się coraz skuteczniejszy i odnosił sukcesy, musi również szybciej konwertować prospekty w płacących klientów. Im szybciej to zrobi, tym większy sukces odniesie. W końcu czas to pieniądz! Handlowcy muszą zatem zwiększyć swoje sales velocity, czyli mówiąc najprościej – szybkość, z jaką potrafią przekuć lead w swojego klienta. O ile sformułowanie to może wydawać się nowe, o tyle odnosi się do odwiecznego problemu sprzedaży, czyli zwiększania liczby transakcji i ich wielkości w jak najkrótszym czasie.

Czym więc jest sales velocity?

Velocity (ang. prędkość) może przykładowo oznaczać prędkość, z jaką się poruszamy, czyli np. liczbę kilometrów na godzinę czy liczbę kilokalorii, jaką spalamy podczas godziny biegu. W sprzedaży rozumiemy to jako ilość zysku, który handlowcy potrafią wypracować dla firmy w określonym czasie; szybkość, z jaką są w stanie przeprowadzić klienta przez ejek sprzedaży, począwszy od prospektingu, aż po pozytywne zamknięcie transakcji. Chociaż wielu szefów sprzedaży robi to nieświadomie, to wszyscy mierzymy sales velocity. Zrozumienie całego procesu pozwala nie tylko na dużo lepsze prognozowanie sprzedaży, ale także na optymalizację całego procesu sprzedażowego oraz zwiększenie jego skuteczności.

Jak to zmierzyć?

Istnieje bardzo prosta formuła mierząca sales velocity w matematyczny sposób, co pozwala na wykorzystanie jej również jako jednego z KPI (key performance indicators – kluczowych wskaźników efektywności) w organizacji. Do jej obliczenia potrzebne są cztery składniki:

  1. Liczba szans sprzedaży,
  2. Współczynnik konwersji %,
  3. Średnia wartość transakcji,
  4. Średnia liczba dni, której handlowcy potrzebują na dokonanie transakcji (średni cykl sprzedaży).

Sam wzór przedstawia się następująco:

liczba szans sprzedaży × współczynnik konwersji % × średnia wartość transakcji

średnia liczba dni, w jakiej handlowcy dokonują transakcji

Wyjaśnijmy trochę dokładniej, czym są składowe naszego równania.

Liczba szans sprzedaży – to liczba nowych klientów, jaką zespół handlowy jest w stanie wygenerować w żądanym czasie. Jest zawsze zależna od aktywności handlowych i marketingowych zespołu, czyli liczby wykonywanych zimnych telefonów, liczby leadów pozyskanych za pomocą social sellingu czy liczby poleceń, jaką uzyskali sprzedawcy.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 76% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.