5 najczęściej popełnianych błędów przez e-sklepy

  • Jak stworzyć odpowiednią strukturę kategorii w e-sklepie?
  • W jaki sposób duplikacja produktów może zaszkodzić e-sklepom?
  • Czym grozi brak tagów kanonicznych lub ich nieprawidłowe wdrożenie?
ECOM_21_10.jpg

Optymalizacja sklepu internetowego to jedno z podstawowych działań, które powinni zrealizować właściciele e-commerce, marzący o dużym ruchu organicznym z wyszukiwarek. Wdrażanie tagów kanonicznych, odpowiednie wykorzystanie znaczników Title i umiejętne kategoryzowanie produktów, to podstawowe zadania, które powinna realizować każda marka. Na podstawie doświadczeń ekspertów z zespołu SEO w DevaGroup powstała lista 5 najczęściej popełnianych błędów, których dopuszczają się właściciele e-sklepów.

1. Uboga struktura kategorii

Uboga struktura kategorii to jeden z najczęściej pojawiających się błędów, dotyczących w szczególności nowych sklepów e-commerce. Kategorie są bardzo ważnym elementem wspierającym budowanie widoczności sklepu w wyszukiwarce. Przeważnie to właśnie strony grupujące artykuły wyświetlają się w wynikach wyszukiwania jako bardziej ogólne i popularne zapytania, dotyczące sprzedawanych przez sklep produktów. Odpowiednio przygotowana struktura kategorii ułatwia poruszanie się po stronie nie tylko potencjalnym klientom, ale również robotom działającym w wyszukiwarkach, pozytywnie wpływając na klasyfikację produktów znajdujących się w asortymencie sklepu.

Jak stworzyć odpowiednią strukturę kategorii?

Przygotowując strukturę kategorii w e-sklepie powinniśmy stworzyć przydatny element nawigacyjny dla użytkowników i łączyć produkty w mniejsze, spójne logicznie grupy. Warto unikać duplikacji podkategorii w różnych fragmentach drzewa kategorii (np. baseny ogrodowe w kategorii „Ogród” oraz „Czas wolny/Hobby”). W tej sytuacji przydatnym może okazać się sprawdzenie, jakie rozwiązania wybrały konkurencyjne serwisy, występujące jako pierwsze wyniki w wyszukiwarce. Aby zwiększyć trafność wyszukań, należy ocenić, które nazwy są najczęściej używane przez odbiorców wyszukiwarek, w tym celu możemy użyć odpowiednich narzędzi np. Keyword Planner (Google Ads) lub Senuto.

2. Duplikaty produktów

Występowanie duplikacji produktów w e-sklepach to bardzo częsty problem pod kątem SEO – tworzą go artykuły identyczne lub bardzo zbliżone, które występują pod różnymi adresami URL. Źródłem pojawiających się powtórzeń produktowych może być kilkukrotne dodanie tego samego artykułu do bazy sklepu, dodanie towarów różniących się od siebie konkretną cechą, jako osobnych artykułów o takiej samej lub zbliżonej nazwie, a także wystąpienie niespodziewanych błędów systemowych.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 61% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.