Zarządzanie handlowcami zależne od płci?

Oczywiście, każdy handlowiec to odrębna jednostka, wymagająca indywidualnego podejścia, ale istnieje też wiele różnic w zarządzaniu kobietami i mężczyznami. Kobiety doskonale organizują sobie pracę, planują i mają niezwykłą intuicję, stanowią dla grupy inspirację i skarbnicę pomysłów. Mężczyźni są odporni na naciski i stres oraz bardzo pracowici. To doskonałe połączenie sprawia, że współpraca kobiet i mężczyzn nabiera nowego charakteru i prowadzi do ponadprzeciętnych wyników.

Jako szefowie sprzedaży prawie każdego dnia musimy wykonywać tak wiele czynności, że czasem trudno nam je zliczyć. Głowimy się nad realizacją zawyżonych planów, odbywamy liczne zebrania i spotkania z naszymi podwładnymi – wskazujemy im zadania, rozliczamy z ich realizacji, kontrolujemy, motywujemy do dalszych działań, rozwiązujemy problemy, podejmujemy decyzje, zarządzamy własnym czasem i kalendarzem naszych sprzedawców, czytamy i odpisujemy na dziesiątki e-maili, rozmawiamy przez telefon po kilka godzin dziennie, często jesteśmy odpowiedzialni za rozbudowę grupy – rekrutację, selekcję i wdrażanie pracowników, kontrolujemy własne emocje i poziom stresu, okazujemy zrozumienie innym, choć czasem chcielibyśmy, aby ktoś nam je okazał, a w wielu wypadkach dodatkowo prowadzimy szkolenia i coaching. Czy to nie za wiele jak na jedną osobę? Niestety, nie mamy na to wpływu. Ale na szczęście mamy wpływ na to, jak zorganizujemy swoją pracę przy pomocy osób z naszej grupy. Poniżej przedstawię strategię zarządzania – model CLIMB, który opisuje najważniejsze obszary działań kadry kierowniczej, mające kluczowe znaczenie dla sukcesu firmy.

Model CLIMB

Po pierwsze – kreujmy pomyślną przyszłość poprzez tworzenie i przekazywanie wizji oraz dokonywanie zmian koniecznych do jej zrealizowania. Bądźmy pozytywnie nastawieni. Przyciągajmy sukces, wizualizując go, zapisując na kartkach, tablicy albo w prezentacji multimedialnej. Zamiast notować, jaki procent planu musimy wykonać w przyszłym kwartale, lepiej przedstawić swoją wizję: dzisiaj wykonaliśmy 38%, a w następnym kwartale 65%. Zapiszmy wynik w czasie dokonanym. Według sztuki perswazji, jeśli coś zapiszemy jako pewnik, to istnieje dużo większa szansa, że uda się osiągnąć ten cel.

Uwaga na płeć!

Kobiety są kreatywne, dlatego powinny stosunkowo szybko podchwycić każdy twój pomysł. Są również optymistycznie nastawione do życia i pracy. O tym, co jest pewne, będą rozmawiały z każdym pracownikiem. Jeśli kobiety zaczną wdrażać pomysł, to aż do skutku. Jeśli im coś nie wyjdzie, na pewno znowu będą o tym mówiły. Nie ma możliwości, żeby informacje te nie dotarły do mężczyzn, którzy podejdą do sprawy praktycznie. Na podstawie informacji od płci pięknej wprowadzą modyfikacje i zanim sami wypróbują to, co wymyślili, kobiety zdążą to przetestować pierwsze, bo przecież są świetnymi inicjatorkami i działaczkami. Następnie mężczyźni, słuchając zachwyconych pań, również przejdą do działania i realizacji wspólnych planów sprzedażowych.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 83% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.