Z kim warto trzymać?

Obecnie jednym z największych deficytów jest czas. Chociaż z drugiej strony każdy z nas ma go tyle samo, 24 godziny co dzień. A jednak ciągle go nam brakuje. Jakim klientom warto poświęcić czas, którym dysponujemy w pracy, aby czerpać z tego jak największe korzyści?

AS_14_24.jpg

Każda z osób profesjonalnie zajmująca się sprzedażą wie, że finalizacja umowy często poprzedzona jest wieloma spotkaniami, które tylko w części przekładają się na zrealizowane zamówienia czy podpisane umowy. Każdy ze znanych mi handlowców maksymalizuje tę wartość i chce zamknąć sprzedaż z jak największą liczbą potencjalnych klientów. Nie da się jednak sprzedać każdemu. Jak więc podjąć decyzję, którym klientom bardziej opłaca się poświęcić czas? Jak spośród wszystkich rozpoczętych rozmów wybrać te, które mogą zaowocować długoterminową współpracą i wysoką prowizją?

1. Płaci w terminie

O każdym ze swoich potencjalnych klientów zawsze staraj się dowiedzieć jak najwięcej, w tym o ich sytuacji finansowej. O ile to możliwe, weryfikuj wypłacalność swoich klientów jeszcze przed finalizacją umowy, np. dopytując znajomych w branży lub innych dostawców, którzy z nimi współpracują. Wybieraj tych, którzy płacą, w szczególności tych, którzy robią to w terminie! Termin na fakturze jest dla nich równie ważny, jak dla ciebie, a nie stanowi jedynie sugestii dotyczącej wykonania przelewu. Większość klientów ma świadomość, że opłacenie faktury jest zazwyczaj równoznaczne z zaliczeniem tego zlecenia do twojego celu sprzedażowego oraz wypłatą prowizji. W tej sytuacji klient opłacający faktury w terminie to osoba, która poważnie traktuje twoje pieniądze. Oboje uczestniczycie w transakcji kupna–sprzedaży, aby odnosić korzyści. Klient nabywa produkt oraz wartość, którą daje mu korzystanie z niego, ty zaś otrzymujesz wynagrodzenie.

W sytuacji, gdy otrzymałeś niepokojące informacje co do wypłacalności jeszcze przed rozpoczęciem współpracy, bądź ostrożny, ale jednocześnie stwarzaj szansę do kooperacji. Przy pierwszej transakcji zawsze możesz zabezpieczyć się przedpłatą lub zaliczką, która pozwoli zminimalizować ryzyko braku płatności. 100% przedpłaty to rozwiązanie, które pozwoli na całkowite wyeliminowanie tego ryzyka.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 76% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.