Wspomnienia sprzedawcy: dogadać się z każdym klientem

Prezentujemy cykl artykułów opartych na wspomnieniach Marka – doświadczonego sprzedawcy pracującego w salonie samochodowym, dzielącego się technikami i patentami, które pomogły mu na różnych etapach kariery. Część 6: czy z każdym klientem można się dogadać? A jeśli tak, to jak to zrobić?

AS_14_50.jpg

Opis sytuacji

Sprzedaż dwóch samochodów jednego dnia to duże osiągnięcie. Dołożenie do tego umowy na zakup floty 20 kolejnych aut przez klienta instytucjonalnego to ogromny sukces. Marek wesoło pogwizdywał pod nosem, wypełniając dokumenty dotyczące zawartych dopiero co transakcji, kiedy do biura wszedł kierownik salonu z marsową miną.

– Marek, mam prośbę. Właśnie przyszedł do salonu ten niemiły gość, co wszystko neguje, kojarzysz? Z wąsami, widać, że przy kasie. – Pan Nowak! – Właśnie. Chłopaki nie za bardzo chcą i potrafią z nim rozmawiać. Mógłbyś ty z nim porozmawiać?

Mimo nawału pracy Marek kieruje się zasadą, że klient jest najważniejszy i należy się nim zająć w pierwszej kolejności. Odłożył dokumenty, założył marynarkę i poszedł porozmawiać z – jak to określił kierownik – niemiłym klientem.

Problem

Już samo nastawienie kierownika salonu pokazuje, jak podchodzimy do niektórych klientów. Zdarza się faktycznie, że niektórzy są opryskliwi i ciężko się z nimi rozmawia. Pomijając jednak przypadki braku kultury osobistej, o wiele częściej chodzi o zrozumienie zachowania klienta i dopasowanie się do jego trybu podejmowania decyzji. Marek to wiedział, dlatego pewny siebie ruszył na spotkanie z panem Nowakiem. Jego dobry nastrój nie był w tym momencie bez znaczenia.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 88% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.