Sprzedaż bezpośrednia inkubatorem mikroprzedsiębiorczości

Od kilku lat w Polsce obchodzony jest Dzień Sprzedaży Bezpośredniej. Każdego roku odbywa się on pod innym hasłem. Tegoroczny IV Polski Dzień Sprzedaży Bezpośredniej został zorganizowany w październiku przez Polskie Stowarzyszenie Sprzedaży Bezpośredniej, pod hasłem: Sprzedaż bezpośrednia inkubatorem mikroprzedsiębiorczości.

Głównym mówcą dnia był prof. Leszek Balcerowicz z Forum Obywatelskiego Rozwoju, który mówiąc o prawdopodobnych scenariuszach rozwoju polskiej gospodarki, wskazał na pilną potrzebę reform zwiększających stabilność finansów publicznych, stopę zatrudnienia i oszczędności, ograniczających niepewność przedsiębiorców w sferze prawa, podatków i sądownictwa oraz eliminujących bariery ograniczające konkurencję, takie jak m.in. prywatyzacja i deregulacja.

Wyniki Światowego Raportu Amway o Przedsiębiorczości (dane za lata 2011-2014), ukazujące m.in. potencjał, stymulatory i bariery przedsiębiorczości, a także potrzebę edukacji w zakresie praktycznych aspektów przedsiębiorczości, zaprezentowała dr Anna Czarczyńska, Dyrektor Centrum Zrównoważonego Rozwoju – Akademia Leona Koźmińskiego, prezentując dane z Raportu Amway o Przedsiębiorczości.

Panel dyskusyjny Co z tą mikroprzedsiębiorczością? z udziałem Jarosława Nenemana, Podsekretarza Stanu w Ministerstwie Finansów, Jeremiego Mordasewicza z Konfederacji Lewiatan, dr Anny Czarczyńskiej z Akademii Leona Koźmińskiego oraz Ewy Kudlińskiej-Pyrz, Przewodniczącej Zarządu PSSB, skupił się wokół stymulatorów i barier mikroprzedsiębiorczości, wzbudzając wiele emocji zarówno wśród słuchaczy, jak i samych panelistów. Obawa przed niepowodzeniem, niepewna sytuacja na rynku, wysokie składki ZUS, zbyt skomplikowane podatki, trudności biurokratyczne, niezrozumienie przedsiębiorców przez urzędników, a także niejasność ustawodawstwa to główne bariery podejmowania własnej działalności wskazywane przez konsultantów współpracujących z firmami sprzedaży bezpośredniej. Paneliści podkreślali, że w mikroprzedsiębiorczości niezwykle ważne są umiejętności handlowe, zaufanie społeczne, klarowność przepisów – zarówno dla przedsiębiorców, jak i urzędników – a także udogodnienia, stworzenie przedsiębiorcom odpowiednich warunków do funkcjonowania i prowadzenia własnego biznesu.

Podczas tegorocznego IV PDSB nagrodzono również osobistości, które wywarły największy wpływ na promocję branży w minionym roku. Statuetki Mecenasa Branży Sprzedaży Bezpośredniej 2015 otrzymali:

  • Elżbieta Mamos-Gawryś, Polskie Radio PR I
  • prof. dr hab. Grażyna Śmigielska, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
  • prof. UW dr hab. Jacek Męcina, Uniwersytet Warszawski
  • Jeremi Mordasewicz, Konfederacja Lewiatan
  • Kamil Pluskwa-Dąbrowski, Federacja Konsumentów.
Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.