Rynek pracy handlowców

Na polskim rynku pracy od pewnego czasu obserwujemy wzmożoną aktywność rekrutacyjną. Dobra koniunktura i rozwój struktur firmowych sprawiają, że pracodawcy konkurują o wykwalifikowanych specjalistów, którzy umożliwią zwiększenie sprzedaży i pozyskanie nowych klientów.

SS_32_41.jpg

Ze względu na postępującą specjalizację procesów sprzedażowych na najciekawsze oferty pracy mogą liczyć utalentowani i doświadczeni handlowcy z wąskim obszarem specjalizacyjnym. Pozyskanie, a następnie zatrzymanie ich w organizacji, będzie ogromnym wyzwaniem dla firm z wielu branż, ponieważ specjaliści, zachęceni dobrą koniunkturą, chętnie poszukują ciekawszych i atrakcyjniejszych finansowo ofert.

Kandydat w centrum uwagi

Ogólne spojrzenie na aktywność rekrutacyjną firm w obszarze stanowisk sprzedażowych prowadzi do pozytywnych wniosków oraz optymistycznych prognoz. Rynek pracy handlowców w Polsce ma się dobrze. Można śmiało postawić tezę, że niezależnie od branży czy regionu Polski sprzedawcy z określoną, wąską specjalizacją, solidnym warsztatem sprzedażowym oraz znajomością języków obcych są poszukiwani na rynku i mogą liczyć na atrakcyjne oferty. Słowem – dobry handlowiec to skarb dla firmy, ponieważ nie tylko trudno go zrekrutować, ale również zatrzymać w strukturze organizacji.

W przypadku najlepszych specjalistów zdecydowanie możemy mówić o funkcjonowaniu tzw. rynku kandydata, a więc sytuacji, w której to pracownicy często zajmują silniejszą pozycję w negocjacjach warunków zatrudnienia. Nie jest to jednak normą na rynku pracy handlowców. Jednym z obszarów, w którym to pracodawcy mają decydujący głos, jest sprzedaż nieruchomości. Mimo że sam rynek dynamicznie się rozwija, to przedwczesne byłoby stwierdzenie, że mamy tutaj do czynienia z rynkiem pracownika. Firmy z branży wyszkoliły dużą pulę doświadczonych specjalistów otwartych na zmiany w obszarze zawodowym, jednak to pracodawcy nadal mają ostatnie słowo w kontekście rekrutacji.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 82% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.