Gdy klient narzeka na cenę

Gdyby wyłącznie wartość towaru decydowała o zakupie, wówczas na Allegro wszystkie oferty danego przedmiotu miałyby jedną – najniższą z możliwych – cenę. Tak się oczywiście nie dzieje, jednak wielu z nas obawia się stwierdzenia „To jest za drogie” ze strony klienta. W jaki sposób wybrnąć z takiej sytuacji?

Dostępny jest przetłumaczony materiał kliknij tutaj, aby przejść do materiału.

Wielu handlowców uważa, że udzielając niewielkiego rabatu, nie zaszkodzi firmie, a jednocześnie przekona klienta do zakupu. Tymczasem dane liczbowe pokazują, że rzeczywistość nie jest taka różowa. Załóżmy, że pracujemy na marży brutto w wysokości 30%. Jeśli udzielimy klientowi zaledwie 5% rabatu, to okazuje się, że wymagany wzrost sprzedaży dla osiągnięcia tej samej masy marży wyniesie aż 20%. Jeśli udzielimy rabatu w wysokości 10%, wymagany wzrost sprzedaży to 50%, a przy rabacie 15% to 100%, aby osiągnąć tę samą masę marży. Wniosek – udzielanie rabatów nie opłaca się.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 91% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.