Sztuka budowania e-lojalności

  • Co kształtuje lojalność klientów online?
  • Jak pozyskać lojalnego klienta?
  • Jak stworzyć i podtrzymać trwałą relację z klientem?
ECOM_13_18.jpg

Dobry e-sklep cechuje jedno: klienci chętnie do niego wracają po kolejne produkty lub usługi. Jednakże w dobie tak szerokiej konkurencji na rynku, obudzenie poczucia lojalności to nie lada wyczyn. Jakie kroki należy poczynić, by jedna transakcja obudziła w kliencie chęć powrotu do naszego e-sklepu?

Poznaj klienta i buduj pozytywną relację

Prowadzenie e-sklepu dla konkretnej, wąskiej grupy odbiorców niesie ze sobą wyzwanie. By trafić ze swoim produktem do klienta należy dobrze poznać jego potrzeby, oczekiwania i upodobania. Tu przyda się wiedza z zakresu psychologii. Każde pokolenie bowiem ceni sobie inne podejście do klienta i innymi emocjami kieruje się podczas zakupów. Tabela obrazuje podział na generacje wraz z ich zachowaniami zakupowymi.

Jak widać pierwsza i ostatnia grupa jest najbardziej wymagająca. Trafienie do nich z odpowiednim przekazem i zbudowanie trwałej relacji to spore wyzwanie dla marketingowców i przedsiębiorców. Jednakże i takie się zdarzają! Wśród najpopularniejszych marek według przebadanych amerykańskich nastolatków dominują aplikacje lifestylowe, takie jak: Instagram, Spotify, Netflix, YouTube i oczywiście Google. Warto więc zastanowić się nad formą reklamy rozpowszechnianą na tych i podobnych kanałach.

Wiedząc już, jaki styl życia prowadzi nasza grupa docelowa oraz jakimi wartościami kieruje się w życiu, należy stworzyć treści, które odpowiednio dobrane z pewnością trafią i przykują wzrok naszych odbiorców.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 83% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.