E‑mail marketing na usługach szefa sprzedaży

  • Jakie wnioski płyną z ogólnopolskiego badania poczty elektronicznej, przeprowadzonego przez SARE w drugiej połowie 2018 r.?
  • O czym należy pamiętać w prowadzeniu działań e-mail marketingowych, by były one skuteczne?
  • Jak prawidłowe targetowanie wpływa na efektywność kampanii?
  • Czy wysyłka mailingów do baz zewnętrznych nadal przynosi efekty?
SS_44_47.jpg

Ogólnopolskie badanie poczty elektronicznej zostało przeprowadzone już po raz piętnasty. Tegoroczny raport wzbogacono o dane z zakresu personalizacji kampanii, wykorzystywania baz zewnętrznych, mobile marketingu, marketing automation, wpływu RODO na działania firm i wiele innych, których połączenie umożliwia stworzenie jednej wspólnej i efektywnej strategii omnichannel. Specjalnie dla czytelników „Szefa Sprzedaży” dyrektorzy sprzedaży Grupy SARE wskazują najbardziej interesujące wnioski.

E-mail a dobre relacje z klientem

Faktem jest, że e-mail marketing na przestrzeni lat ewoluował w stronę maksymalnej personalizacji i zaspokajania aktualnych potrzeb odbiorcy poprzez dostosowanie komunikatów do takiego etapu lejka sprzedażowego, na jakim aktualnie znajduje się klient. Działania ukierunkowane na przygotowanie potencjalnego klienta do dokonania zakupu określamy mianem lead nurturingu. Prawie 40% badanych starannie dobiera grupę odbiorców kampanii marketingowej, stosując targetowanie, a według 73% z nich przynosi to korzyści w postaci wzrostu konwersji. Niestety, jak wykazało badanie, tylko połowa respondentów stosuje personalizację. Co ciekawe, aż 73% marketerów biorących udział w badaniu stwierdziło, że właśnie za pomocą e-maili są w stanie utrzymać dobre relacje z klientem, prowadzące w konsekwencji do pozytywnego wizerunku firmy i przede wszystkim wzrostu sprzedaży. Coraz większego znaczenia nabiera więc ROR (ang. return on relationship), który zakłada, że marketing relacji przynosi spore korzyści. Według ostatniego raportu Salesforce – State of connected customer – 76% konsumentów oczekuje od firm zrozumienia ich potrzeb i oczekiwań. Klienci chcą być traktowani indywidualnie, wysłuchani i docenieni. Kreowanie zaangażowania i wartości dla odbiorców buduje ich lojalność i sprawia, że powracają na naszą stronę, bloga czy fanpage, co w konsekwencji prowadzi do sukcesu w sprzedaży.

Warto pamiętać o prowadzeniu komunikacji w ramach omnichannel, ponieważ nie od dziś wiadomo, że klienci dokonują zakupu, korzystając jednocześnie z kilku kanałów. Kupują poprzez aplikację, wykorzystując rabaty otrzymane drogą e-mailową lub SMS-em, a odbierają produkty w sklepie stacjonarnym w najbliższej lokalizacji. Uzupełnianie się wielu kanałów komunikacji jest z roku na rok ważniejsze, co potwierdza fakt, że już 60% marketerów (o 26 punktów procentowych więcej niż w 2017 r.) integruje działania online z działaniami offline. Niezmiennie e-mail okazał się jednym z najczęściej wykorzystywanych kanałów komunikacji z klientami – ponad 70% respondentów zwróciło uwagę na jego kluczowe znaczenie, zwłaszcza w połączeniu z mediami społecznościowymi, kampaniami SMS, reklamą w wyszukiwarkach, a także z prasą czy telemarketingiem.

Sposobem na wykorzystanie wszystkich możliwych kanałów komunikacji w najwygodniejszej dla naszych klientów konfiguracji jest system do marketing automation. Aż 54% ankietowanych dostrzega znaczny wzrost sprzedaży dzięki jego zastosowaniu. To o 20 punktów procentowych więcej niż w ubiegłym roku.

Dariusz Piekarski, prezes zarządu SARE SA

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 73% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.