LinkedIn w prospectingu B2B

  • Dlaczego prospecting jest dziś taki trudny?
  • Jakie są założenia nowoczesnego prospectingu?
  • Jak szef sprzedaży może wspierać handlowców w prospectingu prowadzonym za pośrednictwem LinkedIn?
SS_49_20.jpg

Kilka lat temu jednym z głównych źródeł wiedzy potrzebnej klientowi do podjęcia decyzji był handlowiec. Spotkania z dostawcami stanowiły silnik napędowy do realizacji procesów zakupowych. Dziś badania pokazują, że 60% klientów B2B nie chce kontaktu z handlowcem jako głównym źródłem informacji1, a kontrahenci spędzają na spotkaniach z dostawcami tylko 17% czasu podczas całego procesu zakupowego2. Są co najmniej dwa powody takiej sytuacji:

1. Dostęp do informacji w internecie. Klient B2B coraz więcej czasu spędza w sieci. Czyta blogi, portale branżowe. Coraz częściej wykorzystuje social media, w tym LinkedIn, jako wsparcie w podejmowaniu decyzji. Szuka ciekawych treści, a nawet dostawców, poprzez odpytywanie swojej sieci o rekomendacje.

2. Agresywny tryb pracy handlowców. Sprzedawcy B2B przez wiele lat byli uczeni, że najlepszą strategią sprzedaży jest „ciśnięcie klientów”. Najlepszym handlowcem był ten, który wyrzucony drzwiami, wracał oknem. Dziś klient ma prawo wyboru źródła informacji – nie akceptuje nachalnych zachowań. Święty spokój zapewnia mu właśnie możliwość samodzielnego poszukiwania informacji. Dlatego aż 62% nabywców woli samodzielny research online (Forrester, 20173), który zajmuje obecnie 27% całego czasu w procesie zakupowym (Gartner, 20194).

Założenia nowoczesnego prospectingu

Prospecting w nowoczesnym wydaniu opiera się na trzech głównych założeniach:

  1. Podejście konsultacyjne i klientocentryczne – klienci chcą współpracować z handlowcami, którzy rozumieją szerszy kontekst ich biznesu i bazują na doradztwie. Dzielą się swoją ekspercką wiedzą w uczciwy, nienachalny sposób, przedstawiając swoje rekomendacje w odpowiedzi na przeprowadzoną wcześniej analizę.
  2. Dostarczenie treści w celu wsparcia klienta – skoro klient na własną rękę poszukuje w internecie treści, wygrywa ten handlowiec, który potrafi mu je dostarczyć.
  3. Różne kanały prospectingu – nowoczesne podejście nie oznacza, że rezygnujemy z tradycyjnych kanałów kontaktu z klientem, takich jak telefon. Oznacza to zmianę w podejściu do całego procesu oraz włączanie LinkedIn tak, aby maksymalizować efektywność wszystkich wykorzystywanych metod prospectingowych.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 77% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.