Siedem podcastów, których szef sprzedaży powinien posłuchać

  • Czym są podcasty?
  • Dlaczego warto słuchać ich na przykład zamiast zwykłego radia w samochodzie?
  • Gdzie szukać ciekawych podcastów i w jaki sposób można je odsłuchiwać?
SS_47_74.jpg

Jestem człowiekiem, który pamięta czasy, kiedy w radiu można było usłyszeć nie tylko muzykę. Audycje z ciekawymi ludźmi rozmawiającymi na interesujące tematy były na porządku dziennym. Dziś radio jako medium to maszynka do puszczania reklam i playlist piosenek zarządzanych przez algorytmy. Innymi słowy, słuchanie radia, na przykład podczas dojazdów do pracy, to moim zdaniem marnowanie czasu, który można wykorzystać dużo lepiej – choćby na zdobycie przydatnej wiedzy. Na szczęście jest na to sposób – podcasty. Ta rozwijająca się forma przekazu to swego rodzaju nowe, wartościowe radio.

Podcast – co to takiego

Jest to rodzaj audycji (tylko dźwięk, bez obrazu), którą można znaleźć w sieci. Na ogół są to audycje tematyczne, dotyczące kwestii biznesowych, rozwoju osobistego, filmów itp. Sam jestem autorem podcastów i obserwuję, że w ciągu ostatnich 18 miesięcy nastąpił prawdziwy rozkwit tej formy przekazywania wiedzy. Wiedzy, za którą – co warto podkreślić – nie trzeba płacić, ponieważ jak dotąd wszyscy polscy autorzy publikują swoje podcasty bezpłatnie. W ciągu 12 miesięcy przesłuchałem ponad 800 godzin podcastów o różnej tematyce i uważam, że obecnie jest to jedna z najlepszych metod zdobywania nowych informacji i wiedzy w obrębie zarządzania sprzedażą.

Dlaczego warto słuchać podcastów:

[1] Przekazują wartościową wiedzę – w tym również biznesową – bezpłatnie.

[2] Nie zawierają uciążliwych reklam.

[3] Z autorami podcastów bardzo łatwo się skontaktować i zadać im ważne dla nas pytania, aby wyjaśnić nurtujące nas kwestie.

[4] Polski rynek podcastów niesamowicie się rozwinął w ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy – tematyka biznesowa jest jedną z największych grup wśród podcastów autorskich.

[5] Podcasterzy często zapraszają do swoich audycji gości-ekspertów, którzy dzielą się swoimi spostrzeżeniami i dają cenne wskazówki biznesowe.

[6] Często zdarza się, że w podcastach podawane są hasła promocyjne do narzędzi przydatnych w pracy szefów sprzedaży, np. programów CRM, tworzenia prezentacji biznesowych czy banków zdjęć.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 81% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.