Finanse i Controlling Wydanie 57/2018 - Controlling sprzedaży i marketingu
Wydanie 57/2018

Finanse i Controlling

Temat numeru: Controlling sprzedaży i marketingu

Długo biłem się z myślami, w jaki sposób otworzyć bieżące wydanie f+c. Wiosenne ożywienie zdaje się nie dotyczyć wyłącznie przyrody. Szybsze krążenie zaobserwować można bowiem nie tylko w źdźbłach i gałązkach, ale także w tkankach: społecznej, politycznej i gospodarczej. Co prawda świeże pąki obsypujące drzewa i krzewy mają w sobie zdecydowanie więcej uroku, ale „służba nie drużba”.

Może zatem dołączyć do chóru oburzonych meandrami systemu motywacyjnego najwyższych urzędów państwowych? A może po raz kolejny zapłakać nad losami trójpodziału władzy, mimo że jeszcze nie padły ostatnie salwy rozstrzygające tę nierówną walkę? A może pod lupę wziąć nasze relacje międzynarodowe po ostatniej nowelizacji ustawy o IPN?

Trochę się tematów nazbierało – na pewno zdecydowanie więcej niż byłbym w stanie wymienić w krótkim wstępniaku. A jednak trzeba było dokonać jakiegoś wyboru i napisać, co człowiekowi leży na wątrobie. Tym razem mój wybór padł na… brak wyboru.

Problem jest naprawdę fundamentalny. W końcu prawo wyboru to podstawowy komponent wolności jednostki i jako taki nie powinien stanowić stawki w grze społecznej i politycznej. A jednak! Interes polityczny, społeczne „ustawki” i przedwyborcze gierki zamknęły centra handlowe dezorganizując nie tylko zwyczaje konsumentów, ale i wpływając na dobrostan wielu branż – w tym także bliskiej mi branży wydawniczej.

Ktoś może powiedzieć, że są poważniejsze kwestie. W końcu tak konsumenci, jak i pokrzywdzone branże powrócą do stanu równowagi, bo „takie jest życie”, w tym życie gospodarcze. Jednakże to nie tylko o to chodzi. Ba, powiedziałbym nawet, że w ogóle nie o to chodzi. Problemem jest to, że zdołaliśmy już jako naród odzwyczaić się od prób meblowania nam życia oraz – „wicie, rozumicie…” – decydowania o tym, co jest dla nas dobre.

Prawo wyboru, fundament wolności, zostało zakwestionowane w obszarze może nie najbardziej dramatycznym. Jednak po pierwsze – sam fakt wprowadzenia ograniczeń trochę za bardzo przypomina słynną i symboliczną godzinę trzynastą przed 1989 rokiem. Po drugie – sposób egzekucji woli politycznej rządzącej partii zanadto kojarzy się z zachowaniem słonia w składzie porcelany. Na efekt domina trzeba jeszcze chwilę poczekać, ale już teraz informacja o buncie w szeregach inspektorów PIP rozbawiła mnie do rozpuku.

Patrząc z powyższej perspektywy zauważyłem, że w bieżącym wydaniu f+c skupiającym się na zagadnieniach controllingu sprzedaży i marketingu, zabrakło bardzo ważnego tekstu, którego tytuł mógłby brzmieć „Analiza zakłóceń trendów sprzedaży w efekcie ograniczeń w handlu detalicznym ze szczególnym uwzględnieniem szans rynkowych stojących przed stacjami paliw i dworcami kolejowymi”. Trzeba też będzie pomyśleć o tekście „KPI w sektorze obsługi pasażerów”. Jacyś chętni?

W tym wydaniu:

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.