Uwaga: nowy produkt!

  • Jak zaplanować kampanię e-mailingową promującą nowy produkt w ofercie sklepu?
  • W jaki sposób mówić o nowym produkcie, aby zachęcić klientów do zakupu?
  • Jakie działania poza e-mail marketingiem warto wdrożyć, aby promocja nowego produktu odniosła większy sukces?
ECOM_11_45.jpg

Każdy, kto wprowadzał nowy produkt na rynek, zna ten dreszczyk emocji towarzyszący oczekiwaniu na jego premierę. Z jednej strony ogromne podniecenie – w końcu po tygodniach ciężkiej pracy można pokazać coś nowego, z drugiej – obawa, czy to się przyjmie, a ludzie będą chcieli za to zapłacić. Podobnie jest z nowym produktem w asortymencie sklepu. Dlatego przedstawiając nowy produkt w ofercie, warto zadbać o odpowiednią komunikację z klientami.

Rozpoczynamy zatem kampanię marketingową, którą opieramy o różne kanały. Stosujemy kanały płatne, organiczne, społecznościowe czy nawet media tradycyjne. Nie możemy jednak zapomnieć o starym i sprawdzonym e-mail marketingu. Współcześni marketingowcy, często niesłusznie marginalizują ten kanał sprzedaży. Dlaczego niesłusznie? Bowiem jak pokazują chociażby badania Direct Marketing Association1, ponad połowa konsumentów dokonuje zakupów, w oparciu o otrzymane wiadomości e-mailowe. Co więcej, subskrybenci to najczęściej osoby, które korzystały już z naszych produktów, bądź interesują się naszą firmą. Zatem jest to grupa, którą będzie nam najłatwiej przekonać do nowego produktu.

Dodatkowo, wprowadzenie nowego produktu jest idealną okazją do tego, aby przeprowadzić akcję aktywizacyjną nielojalnych odbiorców. Parafrazując słowa znanej reklamy: „będzie to efekt uboczny”, gdyż utrzymanie obecnych klientów jest znacznie tańsze niż pozyskiwanie nowych. Jak zatem przeprowadzić kampanię e-mail marketingową, która przedstawi nową ofertę?

Po pierwsze – strategia

E-mail marketing, jak każdy kanał komunikacji musi opierać się na ściśle określonej strategii. Jeżeli nie zajmujemy się dystrybucją najnowszych iPhone’ów Apple, istnieje niewielkie prawdopodobieństwo, że już po pierwszej wiadomości subskrybenci opróżnią nasz magazyn. Musimy zatem zaplanować całą komunikację na długo przed jej startem.

Zaczynamy od zbudowania odpowiedniego napięcia. Początkowo najwięcej emocji związanych z nowym produktem znajduje się w naszej firmie. Warto wykorzystać ten moment euforii, dzieląc się ekscytacją ze swoimi subskrybentami. Pamiętaj jednak, że musisz być tajemniczy w swoim przekazie, abyś nie zdradził wszystkiego od razu. Stwórz zainteresowanie, rozbudź potrzebę i pragnienia powiązane z produktem. Niezależnie od tego, czy zdecydujesz się częściowo odkryć karty, czy pozostawić kreatywną zagadkę to wiedz, że to rozwiązanie ma jedną zaletę – stopniowe budowanie odbiorców, którzy będą gotowi zapłacić za nowy produkt czy usługę.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 79% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.