Wspomnienia sprzedawcy: Jak przykuwać uwagę klientów przez telefon?

Prezentujemy cykl artykułów opartych na wspomnieniach Dawida – doradcy pośrednictwa finansowego. Opisując case study z różnych etapów jego kariery, pokazujemy techniki i patenty, które pomogły mu odnieść sukces w sprzedaży. Część 15: jak przykuwać uwagę klientów w trakcie popularnej „obdzwonki”?

AS_34_72.jpg

Opis sytuacji

To był pierwszy tak ciepły dzień w tym roku. Co prawda, na weekend meteorolodzy znów prognozowali przymrozek, ale na razie można było się cieszyć namiastką wiosny. W taką pogodę trudno się skupić na pracy, zwłaszcza gdy pracuje się zdalnie. Dawid jednak wiedział, że nie może sobie pozwolić na rozleniwienie, bo miał za sobą cały pierwszy tydzień miesiąca pracy i zero sprzedaży. Nie lubił takich sytuacji, bo zaczynał czuć nieprzyjemne ściskanie w dołku, myśląc o wypłacie. Nie chciał liczyć na tzw. złoty strzał ani na przypadek, więc zakasał rękawy, naładował telefon i przystąpił do popularnej „obdzwonki”.

Problem

Telefony do klientów to chleb powszedni sprzedawców. Kiedyś jeden menedżer zapytał Dawida: czy wiesz, w ilu procentach telefon odpowiada za twoją sprzedaż? W 99 procentach! Jeden procent to klienci, którzy sami nas znaleźli, na co żaden szanujący się sprzedawca nie powinien liczyć. Najlepsi handlowcy przygotowują plan, biorą telefon w dłoń i zaczynają dzwonić. Większość z nas nie lubi tego robić, choć to jest właśnie środek do osiągnięcia celu w postaci niesamowitych wyników, satysfakcji i wypłat. Jest jednak kilka rzeczy, które sprawiają, że telefonowanie do klientów nie jest takie łatwe, a niektóre błędy sprawiają, że jest dodatkowo nieefektywne. Oto, co sprawiało, że Dawid miał niegdyś bardzo słabą skuteczność w proponowaniu spotkań przez telefon:

  1. Brak planu – dzwonił do każdego klienta ze wszystkimi produktami z oferty, bez pomysłu na rozwiązania dla swoich rozmówców. Przez to jego rozmowy były sztampowe, bardzo sprzedażowe, co często wywoływało u rozmówców automatyczną odpowiedź: nie jestem zainteresowany. Dodatkowo brak planu objawiał się w tym, że Dawid nigdy nie był do końca zadowolony ze swoich wyników, bo wcześniej nie planował, ile chce osiągnąć danego dnia.
  2. Brak przykucia uwagi rozmówcy – poniekąd jest to powiązane z brakiem planu na telefonowanie, ale też z brakiem zrozumienia pewnego mechanizmu, jaki Dawid poznał po roku pracy w pośrednictwie finansowym. Chodzi o to, aby uzmysłowić sobie, ile telefonów klienci codziennie dzisiaj odbierają i jaką reakcję obronną to w nich budzi.

Biorąc pod uwagę powyższe doświadczenia, Dawid zaplanował ten słoneczny dzień zupełnie inaczej, tak aby na koniec dnia móc się wynagrodzić za dobrze wykonaną pracę.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 79% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.