Tajemnica sprzedażowego copywritingu
- Jak zbudować ofertę w 10 minut i pokazać nie tylko cenę?
- Gdzie marketing spotyka się ze sprzedażą?
- Jak konstruować skuteczne komunikaty CTA?
W marketingu każdy element reklamy ma przybliżyć klienta do zakupu. W pewnym momencie klient przekracza cienką granicę pomiędzy marketingiem i sprzedażą. Dlatego nie sposób oddzielić jednego od drugiego. Oto jedna z rzeczy, która wyznacza słupy graniczne tych dziedzin. Do tego możesz ją zastosować od razu po przeczytaniu tego artykułu.
Z tego artykułu dowiesz się, jak:
- Określić punkt styku pomiędzy marketingiem i sprzedażą.
- Znaleźć argumenty sprzedażowe i podsunąć je działowi marketingu.
- Napisać skuteczną ofertę sprzedażową w 10 minut.
- Prowadzić klienta w procesie sprzedaży, korzystając z narzędzi marketingowych.
Na początek wykonaj ćwiczenie:
Sprawdź oferty, które przez ostatni miesiąc wysłałeś do klientów. Zwróć uwagę na to, czy:
- są uporządkowane,
- są skupione na kliencie,
- opisują korzyści dla klienta,
- mają slogany,
- mają ikonografię, zdjęcia itp.,
- wychwalają twoją firmę,
- dają wybór klientowi.
Zapisz swoje wnioski. Wrócisz do nich w trakcie czytania artykułu.
Gdzie marketing spotyka się ze sprzedażą?
Bez marketingu nie ma sprzedaży, a bez sprzedaży nie ma marketingu. Teza, którą zawsze podkreślam, gdy piszę o tych dwóch pięknych narzędziach biznesowych. Jedno bez drugiego nie może istnieć. Klient na swojej drodze zakupowej zazwyczaj najpierw trafia na komunikację marketingową.
Klient może szukać informacji w przeglądarce Google, w social mediach, na portalach branżowych. Pojedzie na targi, konferencje lub zamknięcie wystąpienia w swojej branży. Trafi na reklamy, banery i opisy. Albo ktoś poleci mu twój produkt/usługę.
W momencie gdy klient wykonuje aktywność:
- dzwoni do ciebie,
- wysyła zapytanie,
- klika baner i przenosi się na ofertę twojej firmy,
- umawia się na spotkanie,
przekracza granicę między marketingiem i sprzedażą. Po kilku krokach trafi na ofertę, którą do niego wyślesz lub mu zaprezentujesz.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 72% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.