Między technologią a biznesem - jak przełamać bariery przy zakupie nowych technologii

  • Jakie są wyzwania klienta i dostawcy oprogramowania w trakcie procesu zakupowego, gdy przedmiotem zakupu są nowe technologie?
  • Jak zrozumieć nietechnologicznego klienta i realnie odpowiedzieć na jego potrzeby?
  • Jak cyfryzować, aby realizować konkretne potrzeby przedsiębiorstwa, wdrożyć system sprawnie i do tego nie popłynąć finansowo?
S24_4_63.jpg

Większe bezpieczeństwo, wyższa efektywność, sposób na znalezienie oszczędności, lepsze wykorzystanie zasobów kadrowych, elastyczność i odporność na zmiany – powodów do cyfryzacji przedsiębiorstwa jest naprawdę wiele. Nic więc dziwnego, że aż respondentów badania „Procurement in a post-pandemic world” przeprowadzonego przez EY (międzynarodowy koncern świadczący profesjonalne usługi doradcze i audytorskie), inwestuje w cyfryzację celem lepszej adaptacji do zmieniających się warunków (m.in. w łańcuchu dostaw). Jednak wdrażając rozwiązania z zakresu nowych technologii, pojawia się sporo wyzwań zarówno z perspektywy klienta, jak i firm technologicznych. Dlaczego ta współpraca nierzadko idzie bardzo opornie?

WYZWANIA KLIENTA

Szybki rozwój technologii

Żyjemy w czasach, w których technologia rozwija się w szalonym tempie. Coś, co jeszcze kilka miesięcy temu było nowością, szybko ma nowe odpowiedniki. Z tego powodu już u podstaw procesu zakupowego nowoczesnych narzędzi rodzi się wiele wyzwań. Wynikają one z tempa rozwoju. Zmiany w nowych technologiach następują bowiem znacznie szybciej, niż adaptacja firm w tym zakresie. Z tego powodu bardzo często przedsiębiorstwa nie są w stanie być na bieżąco z tym, co aktualnie jest dostępne na rynku. Nie mają świadomości, że istnieją rozwiązania, które mogą być dla nich wsparciem, pomóc w optymalizacji i rozwoju biznesu. Jest to zupełnie normalne, ponieważ w większości przypadków biegłość technologiczna nie stanowi rdzenia biznesowego firmy, która planuje kupić np. nowy system IT. Dodatkowo niewiele marek jest w stanie pozwolić sobie na utworzenie w ramach własnej struktury specjalnego środowiska, które umożliwiłoby pozyskiwanie talentów i zapewnienie im odpowiednich doświadczeń oraz przestrzeni do stałego podnoszenia kompetencji. Potwierdza to raport „Procurement 2025: Equipping a Multigenerational Workforce With the Skills for Success in a Digital Environment” opublikowany przez The Hackett Group (przedsiębiorstwo zajmujące się analizą porównawczą oraz transformacją procesów cyfrowych w firmach). Według badania tylko 17% szefów zakupów uważa, że ich zespoły mają adekwatne kompetencje, pozwalające na realizację przyszłych potrzeb biznesowych. Również przytoczony już we wstępie artykułu raport EY wykazuje, że aż 44% respondentów ma znaczące trudności w rekrutacji talentów do zespołów zakupowych.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 75% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.