Rabatowy zawrót głowy

Niezależnie od branży każde przedsiębiorstwo – na skutek albo działalności konkurencji, albo nacisku klientów – musi zmierzyć się z tematem rabatowania. Zaniechanie udzielania rabatów jest na ogół złym pomysłem. Z kolei nieprzemyślane rabatowanie może prowadzić do dramatycznego spadku zysku. Na jakich zasadach powinna zatem opierać się polityka rabatowa firmy?

SS25_s32.jpg

Najprostsze rozwiązanie sprowadza się do powiedzenia „Rabat to stolica Maroka” i usztywnieniu polityki cenowej tak, aby wszystkie transakcje zawierane były zawsze w tych samych cenach. Rzadko bywa to skuteczne, zwłaszcza gdy ma objąć wszystkich klientów danej firmy, wszystkie produkty i kanały dystrybucji. Rozwiązanie to warto wziąć pod uwagę tylko wtedy, gdy przedsiębiorstwo ma bardzo wąski asortyment trudno zastępowalnych produktów i homogeniczną grupę klientów, a siła pojedynczego nabywcy jest niewielka. Kłopot w tym, że mowa tu o rynku zmonopolizowanym, dziś już w zasadzie niewystępującym w czystej formie na dużą skalę. Co innego jednak, jeśli taka sytuacja dotyczy fragmentu asortymentu lub tylko jednej grupy docelowej.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 93% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.