Jakie wyzwania czekają na przedsiębiorców w 2023 roku?

S24_2_4.jpg

Miniony 2022 rok był trudny pod wieloma względami. Galopująca inflacja, wojna w Ukrainie, widmo kryzysu i recesji... To jedynie część problemów, z którymi musieliśmy się zmagać. Nie dziwi więc fakt, że z obawą patrzymy w przyszłość i właśnie rozpoczęty nowy rok. Jakie wyzwania czekają na przedsiębiorców w 2023 roku?

Rynek pracy i jego wymagania

Cechą, która nabiera szczególnego znaczenia w stawieniu czoła przyszłości jest elastyczność. Przedsiębiorcy są wręcz zmuszeni do tego, by sprawnie reagować na zmiany na poziomie krajowym i globalnym. Ci z nich, którzy będą wystarczająco elastyczni, zyskają przewagę na rynku.

W ciągle zmieniającym się świecie jest koniecznością, by umieć dopasować swój biznes i działania do aktualnych realiów. Zarówno przedsiębiorcy, jak i pracownicy powinni na bieżąco rozwijać umiejętności związane np. z nowymi technologiami czy komunikacją, ale także te, które pozwolą im na rozpoznawanie fake newsów – mówi Natalia Bogdan, CEO agencji rekrutacyjnej Jobhouse.

To sygnał także dla osób rekrutujących, by poszukiwać kandydatów otwartych na nową wiedzę, kreatywnych i chętnych do rozwoju. Coraz mniejszą uwagę zwraca się na umiejętności twarde, których można się nauczyć. Wielu zmian, które mogą zajść na rynku, nie da się bowiem przewidzieć, a umiejętność obsługi danej technologii może szybko stać się bezużyteczna.

Relacje i integracja pracowników

Obecnie pracodawcy mierzą się z problemem spadku motywacji u swoich pracowników. Ludzie mają coraz większe oczekiwania w stosunku do pracy, nie chcą także poświęcać swojego życia prywatnego na rzecz zawodowego. Świadczy o tym powszechne zjawisko quiet quitting.

Jak mu zapobiec? Należy przyjrzeć się temu, na co zwracają uwagę pracownicy. Oprócz oczywistych czynników, takich jak wypłata, wskazują oni również na dużą rolę atmosfery w pracy.

Spada motywacja do pracy, ludzie coraz bardziej chcą przede wszystkim doświadczać życia, a nie tylko pracować. W kryzysie jeszcze bardziej potrzebujemy zmotywowanych i wydajnych pracowników. Dlatego tak istotne jest, by przedsiębiorcy zadbali o atmosferę, która ma ogromny wpływ na wydajność i jakość pracy – mówi Victoria Iwanowska, biznesowa nomadka, CEO Victoria Travel. Dodaje: Z doświadczenia wiem, że integracja odgrywa tu kluczową rolę. W zależności od funduszy, pracodawcy mogą zdecydować się na firmowe eventy czy atrakcje lub wyjazdy za granicę. Tutaj doskonale sprawdzają się podróże Incentive Travel, czyli motywacyjne wyjazdy firmowe.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 67% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.