Sprzedawaj więcej stałym klientom

Jakie są skuteczne sposoby na zwiększanie sprzedaży dotychczasowym klientom? Co warto wprowadzić i proponować, a czego nie robić? Przedstawiamy wiele sprawdzonych praktyk i działań.

AS_39_8.jpg

Pozyskiwanie nowych klientów pochłania zwykle większość działań strategicznych firmy i działań handlowców. Zastanawiamy się, skąd brać potencjalnych klientów i kto faktycznie może zostać klientem. A co z utrzymywaniem tych dotychczasowych? Okazuje się, że budowanie i praca nad retencją klientów, czyli ich utrzymaniem i generowaniem z nich dodatkowych dochodów, pozwala na wypracowywanie świetnych wyników sprzedażowych. Tutaj możemy wykazać się dużą proaktywnością i dokonywać kolejnych sprzedaży już istniejącym klientom, jeśli tylko wiemy, jak to robić oraz czego unikać. Oprócz tego często poznamy w ten sposób nowe możliwości, rozszerzymy zasięg usług i wzmocnimy relacje biznesowe.

Klient dotychczasowy jest tym najważniejszym

Obecni klienci są kluczowi co najmniej z kilku powodów. Po pierwsze, coś już od nas kupili. To oznacza, że jeśli tylko mieli dobre doświadczenia, mogą kupić od nas ponownie. Po drugie wiemy, że pozyskanie nowego klienta jest o wiele droższe niż sprzedaż czegoś dotychczasowemu klientowi. Z licznych badań wynika, że pozyskanie nowego klienta może być nawet pięciokrotnie droższe niż dokonanie sprzedaży komuś, kto jest już naszym klientem, a podniesienie retencji klientów o 5% może zwiększyć nasze zyski nawet o 25 do 95%. Jeśli więc postaramy się dokonać sprzedaży komuś, kto już znajduje się w bazie klientów, możemy wygenerować realne oszczędności tak czasu, jak i pieniędzy – a także wypracować kolejne, dodatkowe zyski.

To oczywiście nie koniec powodów. Trzeci z nich to fakt, że dotychczasowy klient zna już nasze produkty. Dzięki temu jest w stanie przekazać często bezcenne informacje zwrotne, dzięki którym nasza firma będzie mogła oferować lepszej jakości rozwiązania. Taki klient chętniej też z nami porozmawia, więc możemy liczyć na szczerą dawkę informacji. Bez większych problemów zrealizujemy również wszelkiego rodzaju ankiety i inne badania, dzięki którym dowiemy się za co można pochwalić nasze produkty lub usługi, a co jest w nich do poprawy. I czwarty argument – ostatni z głównych i najważniejszych: dotychczasowy klient może stać się świetnym źródłem referencji i poleceń, przyciągając kolejnych klientów. Taki klient może np. rekomendować nasze rozwiązania swoim znajomym, sprawiając że zyskamy nowych kupujących, i to praktycznie za darmo.

Pomimo tych korzyści wielu handlowców nie wykorzystuje bazy istniejących klientów, albo wykorzystuje ją w niewystarczającym stopniu. Wyjaśniamy, dlaczego warto i jak konkretnie to robić.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 74% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Wybierz abonament już od 83 zł miesięcznie Pokaż abonament
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 69 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 69 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.