Savoir-vivre w sprzedaży: „Dlaczego chciałby Pan pracować w naszej firmie?”

Zostałeś zaproszony na rozmowę kwalifikacyjną? Gratulacje! To oznacza, że twoje doświadczenie i kwalifikacje opisane w CV zainteresowały potencjalnego pracodawcę. Co więcej, na tym etapie pokonałeś już znaczącą większość aplikujących na dane stanowisko. Co więc należy zrobić, aby tego dobrego wrażenia nie zepsuć, a jedynie je pogłębić? Jak się przygotować do rozmowy, aby zwiększyć swoje szanse na zdobycie wymarzonej posady?

AS_27_60.jpg

Rozmowa kwalifikacyjna to zazwyczaj ostatni etap wielopoziomowego procesu. Zanim się na niej stawisz, musisz poświęcić trochę czasu na przygotowanie się i zdobycie wiedzy w 3 obszarach:

  • o sobie,
  • o firmie i branży,
  • o stanowisku, o które się ubiegasz.

Dzięki temu nie tylko unikniesz gafy, ale dodatkowo wyróżnisz się spośród kandydatów i wygrasz wyścig o posadę. Łatwo powiedzieć, myślisz sobie, ale czego konkretnego mam się o sobie dowiedzieć? Firmę i branżę przecież znam, bo wysłałem CV. Stanowisko to też błahostka, przecież w ogłoszeniu było wyraźnie napisane „przedstawiciel handlowy”. Dobrze odczytałam twoje myśli? W większości przypadków niestety tak... Tym gorzej, bo jest to dość krótkowzroczne i zwodnicze podejście. Zamiast tego proponuję 7 kroków, które pomogą ci odnieść sukces.

1. SPRZEDAJ SIĘ

Sprzedać się, to umieć ze swobodą i pewnością siebie prezentować swoje umiejętności i osiągnięcia. Na rozmowie pewnie pojawią się pytania o twoje silne strony. Jak o nich mówić, aby się nie przechwalać, a podkreślić, że masz cechy i umiejętności, dzięki którym sprawdzisz się na danym stanowisku? Co mówić, gdy w opisie wymagań na stanowisko, o które się ubiegamy, pojawia się aktywne pozyskiwanie klientów?

Dzięki mojej otwartości mam łatwość w nawiązywaniu kontaktów z nowo poznanymi osobami, co przekłada się na budowanie relacji z klientami.

Kolejne pytanie, jakie może się pojawić to: „Dlaczego powinniśmy właśnie Pana/Panią zatrudnić na stanowisko przedstawiciela handlowego w naszej firmie?”.

Tu sprawdzają się 3 drogowskazy:

  • Co zrobiłeś? W poprzedniej firmie w ostatnim kwartale nawiązałem współpracę z 10 nowymi klientami.
  • Jak to zrobiłeś? Reprezentowałem firmę na branżowych konferencjach, gdzie bazując na mojej łatwości komunikowania się oraz otwartości na ludzi umówiłem 20 spotkań z potencjalnymi kontrahentami.
  • Jaki był tego efekt? W efekcie zrealizowałem plan kwartalny oraz zdobyłem polecenia nowych klientów na kolejne miesiące współpracy.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 77% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.