Jak skutecznie monitorować reputację i wizerunek marki

  • Jaka jest różnica pomiędzy reputacją i wizerunkiem?
  • Jak w gąszczu informacji, np. w Internecie, znaleźć te kluczowe dla wizerunku naszej marki?
SS_64_72.jpg

Jest sobota, późne popołudnie. Niespodziewanie dyskusja pod postem na profilu facebookowym twojej marki nabiera niekontrolowanego rozpędu. Reklamacja umieszczona w komentarzu pozostaje długie godziny bez odpowiedzi, co jedynie rozjusza sfrustrowanego już klienta. Do narzekań dołączają kolejne osoby i po kilku godzinach sytuacja wydaje się trudna do opanowania, a temat trafia na Wykop.pl. Niestety, ten fikcyjny scenariusz może się w rzeczywistości przydarzyć w każdej firmie. Powszechność social mediów i możliwość swobodnej komunikacji odbiorców z marką ułatwiają eskalację sytuacji kryzysowych w sieci. Brak kontroli nad komunikacją marki w mediach społecznościowych oraz na forach internetowych czy nieadekwatna komunikacja w procesie sprzedaży albo sytuacjach kryzysowych mogą być dużym zagrożeniem wizerunkowym dla firmy. W jaki sposób skutecznie monitorować i zarządzać reputacją oraz wizerunkiem twojej marki?

Reputacja marki to trudny do zmierzenia, ale bardzo cenny, składnik wartości rynkowej przedsiębiorstwa. W dużym uproszczeniu składa się na nią ogół opinii, osądów wyrażonych na temat marki przez różnych jej odbiorców – klientów, partnerów handlowych, pracowników, otoczenie lokalne czy inwestorów. Reputację marki buduje się latami. To proces, w który zaangażowany jest cały zespół firmy, a jednym z jego najważniejszych ogniw na styku z otoczeniem są członkowie zespołu handlowego. Z kolei wizerunek marki, często tożsamy z wizerunkiem firmy (np. w przypadku firm Adidas, Nike czy Uber), to wyobrażenie jakie istnieje o firmie w otoczeniu. Na wizerunek wpływają wszystkie sygnały, które emituje ona do otoczenia, takie jak logotyp, nazwa marki, identyfikacja wizualna, sposób i kanały komunikacji, kultura organizacyjna, a także model komunikacji związanej ze sprzedażą. Duży wpływ na wizerunek marki mają właśnie wszystkie aspekty związane z komunikacją bezpośrednią w sprzedaży. Kluczem do świadomej budowy i ochrony reputacji marki jest zbudowanie spójnego planu komunikacji oraz określenie sposobu, w jaki będziemy śledzić wzmianki o marce i reagować na nie.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 81% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Wybierz abonament już od 83 zł miesięcznie Pokaż abonament
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 69 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 69 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.