Przez inteligencję emocjonalną do sprzedażowego sukcesu

Kiedyś mawiano: „sprzedaj albo zgiń”. Dzisiaj coraz częściej słyszę: „wyróżnij się i pozwól klientowi kupować”. Z jednej strony taki kierunek w sprzedaży napawa optymizmem, a z drugiej nieco przeraża. O ile od lat uczyliśmy się głównie twardych technik napierania na transakcję, o tyle nie zdążyliśmy wypracować miękkich umiejętności poznawania zarówno siebie, jak i osób którym sprzedajemy. Z pomocą w tej kwestii przychodzi inteligencja emocjonalna.

Dostępny jest przetłumaczony materiał kliknij tutaj, aby przejść do materiału.

AS_12_36.jpg

Czy choć raz w życiu przeszło ci przez głowę wyzwanie w stylu: zrobię sobie test na IQ? Oczywiście anonimowy, bo jak wyjdzie słabo, to przynajmniej nikt się nie dowie. IQ (z ang. intelligence quotient – iloraz inteligencji) to wskaźnik używany do pomiaru naszych zdolności poznawczych, przez które, najogólniej mówiąc, należy rozumieć zdolność do pojmowania i inteligentnego radzenia sobie w otaczającym nas świecie. Przez lata wskaźnik IQ przyczyniał się do szufladkowania ludzi na tych bardziej i mniej nadających się do sięgania po rynkowy sukces. Na szczęście wraz z rozwojem świata i wiedzy na temat efektywności w biznesie zaczęliśmy dostrzegać dodatkowe wymiary naszego osobistego potencjału. Rzeczywistość biznesową obiegły m.in. badania Carnegie Institute of Technology, które wskazują, że na sukces w życiu zawodowym zaledwie w 15% wpływa wiedza specjalistyczna (techniczna), a aż w 85% ta z zakresu inżynierii naszej osobowości. „Do pieca” miękkich kompetencji dołożył swoje również Daniel Kahneman, noblista w dziedzinie ekonomii, który wskazywał, że ludzie wolą robić interesy z tymi, których lubią i którym ufają, nawet jeśli wiedzą, że ich oferta nie należy ani do najtańszych, ani do tych z najwyższej jakościowej półki.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 86% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.