Dlaczego klient ma kupić właśnie od Ciebie?

10 lat temu klimatyzacja w samochodach klasy średniej była luksusem. Dzisiaj w zasadzie nie da się kupić auta bez tego elementu wyposażenia, i to nawet w klasie ekonomicznej. Co ciekawe, klienci negocjują dokładnie na tej samej zasadzie – jeśli przyzwyczaisz ich, że coś jest standardem, bez wahania zapytają o większe ustępstwa. Nie daj się wciągnąć w tę grę!

Dostępny jest przetłumaczony materiał kliknij tutaj, aby przejść do materiału.

AS_28_12.jpg

Najprostszym rozwiązaniem, aby klient kupił właśnie u nas, jest mamienie go najniższą ceną. Tylko że jednocześnie jest to metoda najgorsza z możliwych, ponieważ:

  1. Nie generujemy odpowiedniej marży dla firmy.
  2. Firma, którą reprezentujemy, ma mniejszą szansę na rozwój, wprowadzanie nowych rozwiązań czy podnoszenie poziomu obsługi, więc takie rozwiązanie długofalowo hibernuje nas w zaklętym kręgu sprzedaży najniższą ceną.
  3. Nasza wartość jako handlowca na rynku pracy maleje, a nie wzrasta.
  4. W skrajnej sytuacji firma może nie mieć jak (z czego) zapewnić nam godziwych narzędzi do pracy, z oczekiwaną podwyżką włącznie.
  5. Budujemy sobie wizerunek firmy taniej – szczególnie jeżeli będziemy się starali zapewnić przy tym wysoki standard obsługi. Wizerunek firmy taniej i dobrej jest prawdopodobnie największą porażką wizerunkową zarówno organizacji, jak i samych handlowców. W skrajnych przypadkach może nawet doprowadzić do bankructwa firmy.

Prawdziwy sukces sprzedawcy

Co jest w takim razie prawdziwym sukcesem sprzedawcy? Jaki wizerunek jest najbardziej oczekiwany? Moim zdaniem jest to sytuacja, kiedy klienci będą mówili o tobie, firmie, którą reprezentujesz, produkcie lub usłudze, którą oferujesz:

Fakt, jest drogo, ale zdecydowanie warto kupić właśnie u tego handlowca, w tej firmie lub ten produkt.

Jeżeli będziesz uzyskiwał takie rekomendacje, to oznacza, że dobrze wykonujesz swoją pracę. Oczywiście zbudowanie takiego wizerunku wymaga czasu, cierpliwości i wyczucia, ale warto – wiele firm i niezliczona liczba handlowców zabezpieczyła się w ten sposób przed atakami skoncentrowanej na grze ceną konkurencji.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 83% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.