Jak połączyć pchanie z przyciąganiem?

Push i pull to strategie, które teoretycznie stoją do siebie w opozycji. Jednak jak mówi powiedzenie, przeciwieństwa się przyciągają, a w tym przypadku odpowiednie połączenie może przynieść ponadprzeciętne efekty.

photodune-6475068-push-or-pull--xs.jpg

Definicji strategii pull i push znaleźć można bardzo wiele. Od takich, które zrównują je z inbound i outbound, czyli odwołują się do sposobu komunikacji z klientem (np. cold call a reklama banerowa), po oparte na tym, kto jest targetem strategii.

Strategia push:

  • kreuje potrzebę,
  • skierowana jest do bezpośredniego odbiorcy (np. producent do hurtownika),
  • zazwyczaj agresywna,
  • często stosowana w przypadku mniej znanych marek,
  • zwykle zakłada bezpośrednie wyjście do klienta,
  • stanowi podstawową strategię dla start-upów.

Przykład

Nowy na rynku system ERP sprzedawany za pomocą telefonów, mailingu oraz agresywnej kampanii w Google AdWords.

Strategia pull:

  • powoduje wzrost potrzeb klienta,
  • skierowana do ostatecznego odbiorcy (np. producent do konsumenta detalicznego),
  • promocja mniej agresywna, często przekazująca wartość dodaną,
  • efektywna szczególnie w przypadku rozpoznawalnych firm,
  • zazwyczaj kosztowna,
  • ma na celu przyciągnięcie klienta.

Przykład

Producent zabawek reklamuje produkt w telewizji, dziecko prosi rodzica o zabawkę, rodzic udaje się do sprzedawcy detalicznego, sprzedawca detaliczny zamawia u producenta.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 82% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.