Jak nie wypaść z gry, czyli radzenie sobie z emocjonalnym klientem

Postępowanie z emocjonalnym klientem wymaga empatii, cierpliwości i umiejętności panowania nad swoimi emocjami. Niezależnie od tego, czy sam swoim zachowaniem sprowokowałeś trudną sytuację, powstała ona w trakcie współpracy z firmą (użytkowania produktu), czy po prostu pojawiające się emocje są przeniesione z innego kontekstu na relację z tobą.

AS_08_11.jpg

Jeśli mówimy o emocjonalnych sytuacjach z klientem, musimy powiedzieć najpierw o przeciwdziałaniu im. Wszystkie działania w tym kontekście takie jak: wcześniejsze informowanie o trudnościach, braku terminowości, odstępstwach od umów itp. powinny być przekazywane klientom najszybciej jak to możliwe. Co więcej, wiele problemów emocjonalnych powstaje w wyniku źle zorganizowanych procesów wewnętrznych w firmie, które doprowadzają do ich powstania. Do najczęstszych należą: brak decyzyjności, rozproszona odpowiedzialność, długi czas reakcji, odsyłanie klientów do innych działów. Jeśli nie zidentyfikujemy najpierw tych ognisk zapalnych, sytuacje, w których będziesz narażony na emocjonalne reakcje klientów, będą się powtarzać. Zapobieganie pożarom, zamiast ich gaszeni, jest dużo lepszą strategią działania.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 86% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.