Strona produktowa na medal

  • Jak wykorzystać potencjał strony produktowej w SEO?
  • O jakie elementy strony produktowej zadbać, by poprawić efekty pozycjonowania?
  • Jak zoptymalizować stronę produktową, żeby była widoczna w Google i generowała ruch?
ECOM_20_9.jpg

Strona produktowa, zoptymalizowana pod kątem pozycjonowania, to nie tylko szansa na wzrost ruchu, ale także na przekształcenie użytkownika w realnego klienta. By poprawić pozycję strony produktowej w organicznych wynikach wyszukiwania, należy uzupełnić ją o elementy niezbędne z punktu widzenia pozycjonowania. Przedstawiamy zestaw praktycznych wskazówek, które pozwolą zoptymalizować stronę produktową pod SEO.


1. Przeprowadź badanie słów kluczowych

By zoptymalizować stronę produktu pod kątem SEO, należy dowiedzieć się, w jaki sposób użytkownicy szukają konkretnego produktu. W tym celu warto przeprowadzić badanie słów kluczowych. Posłuży do tego np. darmowe narzędzie Google Keyword Planner. Dzięki niemu można sprawdzić:

  • jakie frazy, powiązane z nazwą produktu, są popularne w Google,
  • na jakie frazy rankuje konkretny adres URL.

Jak to sprawdzić? Wystarczy odnaleźć kartę konkretnego produktu w konkurencyjnym sklepie i wkleić jej adres URL do narzędzia. W odpowiedzi otrzymujemy listę fraz, na które wyświetla się konkretny adres URL. W ten sposób można opracować strategię promowania konkretnych produktów ze swojego sklepu w bezpłatnych wynikach Google.

2. Zoptymalizuj title, description oraz nagłówek H1 strony produktowej

Tytuł (title) i opis (description) strony produktowej to elementy kodu strony, które są wyświetlane w organicznych wynikach wyszukiwania. H1 to z kolei tytuł strony produktowej widoczny w witrynie e-commerce. Ich optymalizacja może poprawić wyniki SEO, a także zwiększyć liczbę wejść na stronę (współczynnik CTR). Każda karta produktowa w sklepie powinna mieć unikalne title, description oraz nagłówek H1. W jaki sposób należy je zoptymalizować?

  • Title karty produktowej powinno zawierać pełną nazwę produktu wraz z marką i modelem (najczęściej będzie to równocześnie fraza kluczowa); warto uzupełnić dodatkowe elementy, np. kolor czy rozmiar. Istotny jest jednak limit znaków – najlepiej, by title miało od 50 do 70 znaków ze spacjami (szerokość 600 pikseli).
  • Description powinno zachęcać użytkownika do przejścia do strony produktowej – warto umieścić w nim informacje, które mogą wzbudzić zainteresowanie użytkownika – np. o darmowej dostawie, rabacie, atrakcyjnych cenach, dużym asortymencie produktów. Nie można zapominać także o Call to action, czyli zwrocie do użytkownika, np. „Sprawdź”, „Skorzystaj z oferty”, „Kup teraz!”.
  • Nagłówek H1 to tytuł strony produktowej widoczny w witrynie. Piszemy go dla użytkownika, dlatego warto umieścić w nim nazwę produktu (frazę kluczową). Możesz uzupełnić go o dodatkowe informacje (uporządkowane od ogółu do szczegółu), np. markę, producenta, wyróżniające cechy – kolor, materiał, rozmiar itp.

3. Zoptymalizuj adresy URL

Przyjazny adres URL to taki, który informuje użytkowników oraz roboty Google o zawartości strony produktowej. Neil Patel nazwał takie adresy URL „mówiącymi”. Zazwyczaj w adresie URL umieszczamy nazwę produktu wraz z modelem i marką, ewentualnie z dodatkowymi informacjami, np. kolorem czy rozmiarem. Popularne platformy CMS dla e-commerce (np. WooCommerce) automatycznie przygotowują adres URL strony produktowej na podstawie nazwy konkretnego produktu wprowadzonego do systemu. Konstruując adres URL, należy unikać ciągu cyfr oraz znaków (np. przecinków, znaków zapytania, wykrzykników itp.).

  • Przykład przyjaznego adresu URL karty produktowej: /foteliki-samochodowe-0-13-kg/fotelik-rock-0-13-kg-maxi-cosi/
  • Przykład nieprawidłowego adresu URL dla karty produktowej: product2564?

W pierwszym przypadku użytkownik nie tylko wie, jaki produkt ogląda, ale dodatkowo, w jakiej kategorii się on znajduje. W drugim przypadku adres nie informuje ani użytkownika, ani robota Google o zawartości podstrony produktowej.

4. Zadbaj o szybkość strony produktowej

Szybkość strony to jeden z czynników rankingowych w pozycjonowaniu, dlatego też czas ładowania może wpłynąć nie tylko na poziom satysfakcji klienta, ale również na pozycję karty produktowej w wynikach wyszukiwania. Co więcej, jeśli strona działa wolno, współczynnik odrzuceń może być wyższy, a czas spędzany na stronie krótszy. Te elementy również mogą obniżać pozycję witryny e-commerce w wynikach wyszukiwania. Jak zadbać o prędkość strony? Najlepiej skorzystać z darmowych narzędzi PageSpeed Insights lub GT Metrix. Po wpisaniu adresu naszej strony otrzymujemy informacje o jej prędkości, a także wskazówki, jak pracować nad czasem działania. W tym celu warto m.in.:

  • ograniczyć długość kodu JavaScript oraz CSS, a także usunąć nieużywany kod,
  • zmniejszyć wielkość obrazów i innych plików na serwerze,
  • ograniczyć liczbę elementów interaktywnych na stronie.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 66% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Wybierz abonament już od 83 zł miesięcznie Pokaż abonament
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.