Testujemy sklep: aptekagemini.pl

  • Czy dobrej jakości sklep może opierać się na gotowej platformie e-commerce, czy powinien mieć autorskie rozwiązanie technologiczne?
  • Czy brak aplikacji mobilnej wystarczy, jeśli sklep ma responsywny design?
  • Jakie funkcje są absolutnie niezbędne w e-sklepie?
ECOM_16_48.jpg

Jeden z największych sklepów online w Polsce to apteka internetowa. I co ciekawe – wcale nie jest to ani rozbudowana, ani zaawansowana technologicznie platforma e-commerce. Raczej odwrotnie: aptekagemini.pl stawia na maksymalną prostotę. Ale czy nie za bardzo?

Z badania Gemius/PBI wynika, że www.aptekagemini.pl to jeden z czołowych sklepów e-commerce w Polsce. Odwiedza go ok. 3,63 mln internautów, którzy generują ponad 44 mln odsłon (dane z marca 2020 roku). Dla porównania, niewiele mniejszy wynik ma sklep internetowy znanej marki Leroy Merlin, a nieco większy – bardzo popularny w kraju eobuwie.com.pl. Jednocześnie aptekagemini.pl opiera się na platformie e-commerce SOTE (www.sote.pl), z której korzysta już ok. 20 tys. małych i średnich firm, a jej cena to 750 zł/rok (naprawdę niewiele!). Czy zatem duży sklep internetowy może opierać się na gotowym i niedrogim silniku, czy też powinien być opracowany od podstaw przez developerów? Według nas na platformie e-commerce można zaoszczędzić i aptekagemini.pl jest świetnym przykładem na to, że da się prowadzić biznes online bez uprzedniego wydawania kilkunastu lub nawet kilkudziesięciu tys. zł na stworzenie sklepu.

Nawigacja i strona główna

Sklep www.aptekagemini.pl ma standardową nawigację (rysunek 1).

Na samej górze znajduje się zakładka „Poradnik” (do niej wrócimy za chwilę), jak również odsyłacze do social mediów i link „Legalna Apteka”, który potwierdza, że mamy do czynienia z legalnie działającą apteką online – to bardzo ważne, gdy chcemy kupować leki czy suplementy diety przez internet.

Nieco niżej znajduje się wyszukiwarka, możliwość logowania i koszyk, jak również prosta reklama displayowa i odsyłacze do podstron, które chcą promować twórcy serwisu, m.in. do produktów z darmową dostawą („Wysyłka 0 zł”).

Idąc dalej, po lewej stronie znajdziemy 5 odsyłaczy do miniserwisów: „Strefa przyszłej mamy”, „Wyprawka maluszka”, „Domowa apteczka”, „Odporność” i „Pomysł na prezent”. Dalsza prezentacja produktów jest bardzo prosta i wykorzystywana przez większość sklepów online. Po lewej stronie mamy drzewko kategorii, a po prawej – produkty i filtry sortujące. Można odnieść wrażenie, że jest to skuteczny, ale już nieco przestarzały sposób prezentowania oferty. Również liczba filtrów jest minimalna: najniższa i najwyższa cena, albo porządek A-Z lub Z-A. Brakuje choćby możliwości przeglądania najpopularniejszych produktów w danej kategorii, czy też tych z najwyższymi ocenami klientów. Prezentacja kategorii produktowych została pokazana na rysunku 2.

Na samym dole serwisu znajdziemy oczywiście stopkę, która również jest bardzo podstawowa (rysunek 4).

Co ciekawe, na samej górze sklepu znajdziemy zakładkę „Poradnik”, o której wspomnieliśmy wcześniej (rysunek 5).

Co się tam kryje? Okazuje się, że apteka ma oddzielny serwis z poradami i artykułami specjalistów (rysunek 6).

To świetny sposób na cross-promocję, czyli wyświetlanie polecanych produktów w artykułach z tej samej tematyki. Dla przykładu, w artykule „Glukometr – jaki wybrać?” znajdziemy nie tylko odpowiednie porady, ale też odsyłacze do pasków testowych do glukometru oraz glukometry dostępne do kupienia w aptece.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 56% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.