Fenomen omnichannel. Polaków rozmowy o technologiach i oczekiwaniach cyfrowych pokoleń

  • Jak idee młodego pokolenia wpłyną na rozwój omnichannel?
  • Omnichannel nowej generacji – to jaki?
  • Jak dzięki innowacjom spełnić oczekiwania konsumenckie generacji X i Z?
ECOM_15_42.jpg

Omnichannel jest porywającą wizją, która porządkuje nasze myślenie o handlu przyszłości. Na horyzoncie widzimy już jego pierwsze zwiastuny, formowane przez zmieniające się technologie i oczekiwania cyfrowych pokoleń, generacji X i Z.

Niedawno dyskutowaliśmy w gronie doradców, przedsiębiorców i przedstawicieli młodego pokolenia o omnichannel. Już samo zdefiniowanie tego fenomenu okazało się nie lada wyzwaniem, choć o czym się przekonaliśmy, znalazł uznanie i stosuje go wiele najbardziej innowacyjnych firm, kształtujących oczekiwania konsumentów jutra. Klientów, którzy zmieniają sposób działania współczesnego biznesu. W jaki sposób je zmieniają? O tym będzie poniższy artykuł. Poparty przykładami, aby pokazać, że transformacja cyfrowa spod znaku omnichannel na dobre zagościła nad Wisłą, a świat e-commerce jest świadkiem ewolucji i swoistej rewolucji, by spełnić zupełnie nowe oczekiwania zupełnie innych klientów.

Liczy się wrażenie

Witamy w omnichannel, gdzie klient płynnie przechodzi z online do offline i w drugą stronę. Ceni tę przestrzeń za personalizację i zniesienie wszelkich barier zakupowych. Omnichannel ma być bowiem najlepszym sprzedawcą, marketingowcem, obsługą klienta oraz inspirującym otoczeniem, budzącym pozytywne doświadczenia, w jednym. Mechanizmy omnichannel dynamicznie dostosowują się do klienta i zmierzają do wprowadzania innowacji, ponieważ to one są dziś motorem rozwoju. Powiązanie e-handlu i sprzedaży tradycyjnej jest coraz bliższe. Dodatkowo za sprawą smartfonów granica między światem rzeczywistym a wirtualnym jeszcze bardziej się rozmyła, gdyż pozwala przebywać w nich równolegle.

Aplikacje pełne doświadczeń

W ostatnich latach smartfon stał się mobilnym centrum zarządzania i komunikacji wielokanałowej. Przyniósł rozkwit aplikacji, a te w wielu przypadkach są bezpośrednim połączeniem między użytkownikiem, fizyczną przestrzenią zakupową i e-commerce. Jak podaje Urząd Komunikacji Elektronicznej (2019) ze smartfonów korzysta 75% Polaków, z których 91% ma podłączenie do internetu1. Aż 13,9 milionów z nich używa np. bankowych aplikacji mobilnych (PRNews IV KW 2019)2. Integracja online z offline postępuje, a niektóre firmy potrafią to bardzo dobrze wykorzystać.

I tak na przykład z myślą o każdym, kto planuje wyjazd do zazwyczaj zatłoczonego Walt Disney World, rolę planisty, informatora i przewodnika zapewnia aplikacja o nazwie Walt Disney Experience. Można w niej z wyprzedzeniem zamówić bilety, posiłki itd. Jest zintegrowana z mapą, która w czasie rzeczywistym pokazuje szacunkowy czas oczekiwania do różnych atrakcji, oraz kalendarzem. Istnieje również możliwość komunikacji np. z hotelem. Cały program wizyty w świecie Disneya wraz z biletami można przegrać na spersonalizowane opaski Magic Bands. Jest także opcja zamówienia gadżetów z wysyłką do domu i gra, jeśli ktoś znajdzie na nią czas. Aplikacja służy więc do planowania, nawigacji i wzmacniania przeżyć turystów odwiedzających Walt Disney World.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 70% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.