Co wpływa na widoczność sklepu w Google?

  • Jak zrobić użytek z narzędzia Google Page Speed Insights, aby sprawdzić szybkość ładowania strony?
  • Jakie działania wspierają, a jakie szkodzą architekturze treści?
  • Dlaczego user-generated content tak dobrze wpływa na SEO strony?
ECOM_16_39.jpg

Widoczność sklepu e-commerce w Google ma niekwestionowany wpływ na jego sukces. Według raportu Digital 2020 Poland, przygotowanego przez We Are Social i Hootsuite, aż 90% klientów szuka produktów i usług za pomocą Google. W tym aż 40% odkrywa nowe marki poprzez wyszukiwarkę.

Potencjał, jaki niesie szeroka obecność w wynikach wyszukiwania od lat wykorzystują nie tylko największe marki na rynku, takie jak Allegro, Ceneo, MediaExpert czy Doz. Swoje sklepy e-commerce skutecznie optymalizują pod SEO także mniejsi gracze. Jak się do tego zabrać, aby zwiększyć widoczność swojego sklepu w wynikach wyszukiwania, zdobyć więcej klientów i podwoić sprzedaż? Sprawdź instrukcję opisującą 10 elementów, które wpływają na widoczność sklepu e-commerce w Google.

1. Szybkość ładowania

Szybkość ładowania została jednym z czynników wpływających na SEO strony już w 2010 roku. Google na bieżąco analizuje potrzeby i zachowania użytkowników przeglądarki i od dawna wie, że cierpliwość z pewnością nie jest naszą mocną stroną. Przy wszechobecnym zaawansowaniu technologicznym przyzwyczailiśmy się do wygody. Nie lubimy czekać i wszystko chcemy „na już”. W związku z tym Google promuje wyższymi pozycjami strony ładujące się szybciej.

Upewnij się więc, że twoja strona jest dobrze zoptymalizowana pod kątem szybkości ładowania. Aby sprawdzić jej obecne wyniki, skorzystaj z narzędzia Google PageSpeed Insights. Znajdziesz tam wartości z podziałem na desktop i mobile. Do czego dążyć? Jaki wynik da ci wyższe pozycje w Google? Poniżej 2 sekund to dobry czas!

W narzędziu Google Page Speed Insights dodatkowo otrzymasz podpowiedź, jak przyspieszyć czas ładowania swojej strony. Poznasz też listę znalezionych w witrynie błędów, które mogą skutkować wolniejszą pracą serwisu.

W ostatniej zakładce raportu znajdziesz informacje na temat elementów, których poziom zoptymalizowania jest dobry. Nie musisz ich na ten moment dodatkowo ulepszać.

Szybkość ładowania ma również niebagatelny wpływ na konwersję. Im dłużej klient musi czekać na pełne załadowanie strony, tym większa szansa, że zniecierpliwiony opuści ją jeszcze zanim zdąży zapoznać się z ofertą. Przyznaj – prawdopodobnie sam byś to zrobił! Tak więc w działaniach optymalizacyjnych dużą wagę przyłóż do maksymalnego zminimalizowania czasu, jaki potrzebny jest na wyświetlenie treści na stronie. Jak się do tego zabrać?

Oto kilka głównych elementów, które wpływają na szybkość ładowania strony:

  • rozmiar obrazków i grafik – kompresuj je, zachowując przy tym możliwie wysoką jakość,
  • ilość kodu HTML/CSS/Java Script – duża ilość kodu sprawia, że wczytywanie zawartości strony znacznie się opóźnia. Dlatego też, jeśli tylko to możliwe, warto ograniczyć jego rozmiar do minimum,
  • wielokrotne przekierowania – każde przekierowanie wymaga wysłania na serwer nowego żądania, co z kolei wpływa na czas ładowania strony,
  • rozmiar plików wideo – wszystkie pliki filmowe osadź w postaci linku na YT, aby nie przeciążać serwera strony,
  • wersja języka, w którym napisana jest strona – te nowsze (np. w przypadku języka PHP) często działają szybciej,
  • obecność protokołu HTTPS na stronie – wdrożenie SSL na stronie wymaga obecności protokołu HTTPS, który przyśpiesza wczytywanie strony,
  • mocny serwer (hosting) – w przypadku profesjonalnych sklepów poleca się korzystanie ze sprawdzonych dostawców hostingu. Wiąże się to z większymi kosztami, jednak bezpłatne rozwiązania, ze względu na mniejsze zaawansowanie technologiczne, często spowalniają wczytywanie strony,
  • liczba wtyczek i widgetów na stronie – krótko mówiąc, próbując uatrakcyjnić stronę pod kątem wizualnym, często można przedobrzyć. Każdy kolejny widget, pop-up lub inna superfunkcjonalność opóźniają czas ładowania strony. Przed jego instalacją warto się więc zastanowić, czy ten element rzeczywiście wspomoże podróż użytkownika po ścieżce zakupowej,
  • page caching – wprowadź automatyczny zapis zawartości strony w pamięci przeglądarki, co dodatkowo przyspieszy czas jej ładowania na urządzeniu użytkownika, który ponownie odwiedza twój sklep.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 75% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.